byta bett, flera dagar i veckan?

L

lovelylace

sitter har och laser i 06 trad dar dom pratar om att byta bett ofta..

kan nan forklara varfor det skulle vara bra?

jag har alltid forsokt att hitta ett bett som hasten trivs i och sen rida pa det, i vissa fall kan jag kanske tycka att det kan passa bra att rida pa nagot starkare bett tex i terrang hoppning....

Sv: byta bett, flera dagar i veckan?

Olika bett trycker på olika ställen i munnen och det är därför det är bra att byta bett OCH nosgrimmor ofta...

Olika bett trycker på olika ställen i munnen och det är därför det är bra att byta bett OCH nosgrimmor ofta...

Precis.

Dock har jag alltid gjort och gör fortf som TS. Hittar jag ett bett som hästen trivs på så rider jag på det. Visserligen har jag för tillfället en pålle som tar ut alla sina problem på bettet och ahn visar TYDLIGT att andra bett jag testar inte passar herrn så då är valet rätt enkelt - kunna rida på ett bett eller byta till ett där ridningen inte fungerar alls liksom.

ok, det kan jag forsta men vissa hastar kan ju vara svara att hitta ett enda bett som dom gillar sa da vill man ju inte garna byta det...daremot tror jag pa att rida lite bettlost da och da...

ska se om jag kan hitta lite andra bett som jag kan vaxla lite mer med...

tackar for svar:bow:

Precis så tänker jag med :D

Eftersom jag bara rider 2 dagar på raken så får pållen min automatiskt en dags bettvila. Enda gången han arbetas med bett i munnen förutom ridning är vid körning och det sker inte så ofta eftersom jag inte vill köra själv.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 552
Senast: Cambrie
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: hastflicka
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: Raderad medlem 120709
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar