Byggproblem i SIms 2

Thera

Trådstartare
Jag har precis installerat Sims 2 och skulle glad i hågen börja bygga hus. Har haft ettan innan så jag har lite koll på hur det funkar.

Men, när jag skulle börja dra upp väggar, så funkade det inte. Den där "pinnen" som man drar ut väggen med kommer inte fram, utan det är fortfarande en vanlig pil som pekar. Ej heller golvläggning funkar, eller nåt annat i "byggläget".

Och marken är jämn och jag har pengar så det räcker, så det är inte det som är felet.

Däremot kan jag köpa möbler, men det är ju inte så kul utan hus.. :(

Är det nåt nytt man måste göra eller?

Eller är det en dålig version jag har fått tag i? :confused:

Sv: Byggproblem i SIms 2

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Däremot kan jag tala om att du inte är ensam om problemet;)

*hoppas på hjälp jag också*

Har inga problem med mitt (orginal).. Säker att du tryckt på väggen ordentligt?

Funkar det inte om det inte är originalspel?

Risken är ju större att det inte ska fungera när det är ett nedladdat. Mitt orginalspel fungerar utmärkt.

Ja, hm, det är *host* nedladdat..

Jag har kollat runt lite nu och det verkar vara ett vanligt fel om man laddar ner, men det ska gå att åtgärda.

Tyvärr är det rena grekiskan för mig, men det står nåt om crack eller liknande. Ska testa lite så får vi se..

Nu löste jag det..

När du installerat det på datorn, öppna INTE genom att klicka på ikonen för Sims som kommer upp när installationen är klar, utan öppna genom att klicka på skiva 1 i "Den här datorn".

Jag hade nämligen gjort en grej efter installationen som stod i anvisningen, nämligen att man skulle flytta en fil till en speciell mapp, men det behöver du alltså inte göra (om du nu har fått den instruktionen). Det är detta som kallas att cracka tror jag, men det ska man inte!

Bara installera igen, och öppna med den första skivan.

Nu ska här byggas stall och hus! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka