Bygglov för vindskydd???

Smuldaisy

Trådstartare
Hade tänkt bygga ett vindskydd till mina hästar i höst. Det ska inte vara en ligghall för de står i stallet på nätterna och inne om det är riktigt busväder. Hade tänkt bygga det på kortsidan av stallet med måtten 4x7m. Långsidan på vindskyddet är ju stallet sen hade jag tänkt täcka ena kortsidan och en bit in på den andra långsidan kanske ca 2-3m. Vad tror ni om det?? Behöver man ansöka om bygglov för detta? Stället vi har är inte taxerat som jordbruksfastighet utan som småhus (tror jag det står).

Sv: Bygglov för vindskydd???

Du behöver ingen förprövning hos länsstyrelsen. Men som det låter på din beskrivning så behöver du nog bygglov från din kommun. Är jy "något" större än en Friggebod.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 223
Senast: Efwa
·
Anläggning funderar åter igen på vindskydd, nu funderar vi på att bygga ett skärmtak för att kunna köra in lastaren under, och då ha öppet för...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag har sådan himla beslutsångest. Vi hade tänkt att bygga två uteboxar i kombination med ett vindskydd i den hagen hästarna går i nu...
Svar
12
· Visningar
1 388
Senast: Gimlan
·
Anläggning Jag skall bygga ett vindskydd, dvs ej ligghall till våra två gamlingar. Tre väggar och tak ska byggas. Väldränerad och uppgrusad...
Svar
5
· Visningar
6 597
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama