Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man på något sätt slippa undan det? Typ ha dom på bjälkar för flytt eller något? Eller andra förslag?
Antalet hästar man har eller antalet hästar man får lov att hålla i byggnaden?
Tror det är 1st "friggebod" á 15kvm per tomt. Så det går inte göra flera.
Från vilket år började reglerna gälla angående att man måste söka förprövningstillstånd för att bygga om ett befintligt djurstall till häststall på en jordbruksfastighet?
*KL*
Från vilket år började reglerna gälla angående att man måste söka förprövningstillstånd för att bygga om ett befintligt djurstall till häststall på en jordbruksfastighet?
Förr i tiden behövde man ju inte det om det var en jordbruksfastighet o det dessutom var i en redan befintlig byggnad/stall på den gården..........
När det gäller förprövning har åldern på hästarna ingen betydelse utan antalet. När det gäller storleken på boxen och hur många som kan vara där spelar åldern in. Så kan du ha fler än fyra hästar ska det förprövas.ok- jag har en STOR box där det får gå flera hästar i... Jag ska ha den som fölbox. Då räknas det fortfarande att jag kan ha maxantalet va? (4unghästar)
Kommer nog bygga en ligghall me iofs så det kanske är lika bra.... Om man nu inte har förprövat- kan man få det godkänt i efterhand om man håller sig till alla regler?
Lägg en tio cm hög luftspalt vid takfoten i bakkant på uteboxen (längs hela baksidan alltså) så blir ventilationen tillräcklig om du har öppen front.Kanske dags att lämna in papprena då... Hur räknar man ut ventliationen i en utebox?