Vi har planer på att bygga ut huset och har tänkt oss att det blir någon gång under nästa år. (Vår/sommar 2020) Vi har själva en plan på hur vi vill ha det och vi håller nu på att rita upp de nya huset i ett sketchprogram tillsammans med min pappa som är byggkunnig. Tanken är att vi sedan låter en bekant som är arkitekt titta på det och komma med idéer/invändningar på det vi ritat. Men hur går man vidare när man bestämt sig hur man vill ha det? Vi kommer behöva ta lån, går man till banken först och frågar hur mycket man får låna? Eller tar man in offerter från firmor först för att få ett hum om vad de kostar och sen frågar banken om banken godkänner att man lånar si och så mycket?
Här där vi bor har vi också långa kötider på att få bygglov, kan man "boka" upp snickare innan man fått bygglovet godkänt eller ska man se till att det är klart innan?
Ja, som ni ser har jag en väldigt mycket frågor kring detta. Ni som byggt ut huset, hur har processen hos er sett ut?
Här där vi bor har vi också långa kötider på att få bygglov, kan man "boka" upp snickare innan man fått bygglovet godkänt eller ska man se till att det är klart innan?
Ja, som ni ser har jag en väldigt mycket frågor kring detta. Ni som byggt ut huset, hur har processen hos er sett ut?