Bygga om till hästlastbil ???

gylle

Trådstartare
Har funderat en del på vad som egentligen behöver ändras om man hittar en bra lätt lastbil eller transportbil (typ renault master mfl som tydligen är poppis som 2-hästars bilar) ?
Hur är det med golvet alltså förutom den biten att det behövs gummibeläggning, behöver dessa förstärkas ytterligare (alltså om orginalgolvet är fräscht) eller är de starka nog att klar hästar som de är ? Känslan jag får är att lastbilarna med skåp borde väl vara starkare än transportbilarna just vad gäller golv eller ? Däremot borde väl köregenskaperna vara stabilare i transportbilarna iom att dessa är lägre vilket ju gör att tyngdpunkten hamnar långt ner eller ?
Någon som byggt om själv som kan komma med tips och ideer ?

Sv: Bygga om till hästlastbil ???

Nej, men prata med en verkstad. dom borde kunna sånt..
På mitt nya jobb har de några bekanta som renoverar lastbilar, kan fixa fram nr till dom om du vill, det ligger i Varberg.

Har en lågbyggd transportbil Renault Master, den är superbra och jag är helnöjd med den. Stadig som bara den på vägen.

Jag hade satsat på en lågbyggd och inte en högbyggd. Det finns ju fina skåp som är lågbyggda fast de är nog svårare att få tag i.

Vi har ett extra golv i våran en sådan där skiva som skall hålla hur länge som helst, ovanpå den så har vi gjutet gummigolv.

Är det en plåt eller plyfaskiva ni har på golvet ? Är det gjort någon annan förstärkning på golvet från ursprungsgolvet (typ extra balkar under el dylikt) ?
Ni har alltså själv byggt om den från en vanlig Renault Master ? Vet du vilken beteckning ni har på er L3H2 eller ? Har tittat runt lite på annonser och genom bilderna så gissar jag att det är denna modell som är den som går att bygga om eller ?
Kommer du att köra med den till Dagstorp ? (Såg att du startade några starter innan mig med unghästen) då kanske jag kan få kika lite på den ?

Liknande trådar

Övr. Barn Sedan en tid tillbaka är vår snart åttåriga son extremt konfliktsökande i hemmet. Det är alltså med mig och hans far som dessa bråk... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
13 562
Senast: Imogen
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 830
Senast: Draumsyn
·
W
Hästmänniskan Vet inte om den här är på rätt ställe men om den inte är de så vore de toppen om någon kunde flytta den? :) Hej. Behöver skriva av mig...
Svar
10
· Visningar
3 169
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka