Bygga muskler

D

_Diddl_

1: Hur byggde ni upp muskler?
2: tips för hur man kan bygga upp muskler

/ _diddlen_ :bow:
 
Sv: Bygga muskler

kl

varierad ridning och bra foderstat som redan är nämt :)

mycket skritt i skogen tycker jag ger de bästa musklerna.
sen att pulsa i snön är ju bra. (medans den finns kvar)
 
Sv: Bygga muskler

1: Hur byggde ni upp muskler?
2: tips för hur man kan bygga upp muskler

/ _diddlen_ :bow:


ja beror ju på hur mycket muckler hästen redan har. Men nu när det finns snö eller fanns kanske rättare sagt, så är det ju bara ut och träna i det, om det är tillräckligt högt och är bra underlag. Ger ett ordentligt träningspass för hästen. Klättra och ut i knöglig skog som tidigare sgat ger väldans mycket. Bommar på marken eller studs, beoende på hur långt man kommit, ger ju muskler. Och nåt som alltid går att använda, som ger rumpan ordentligt med muskler är ju övergångar. Tyvärr är jag själv för dåligt med det.


?plus ovanstående skrivit av alla andra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bygga muskler

Klättra i skogen kan jag ju förstå..
Hoppa och longera och ut och gå är ju bra men en del säger ju att det sliter på hästen att "longera t ex och gå ut och gå, vad är sant?? :o
 
Sv: Bygga muskler

varierad o regelbunden ridning... och som sagt foderstaten är viktig... min pålle blev så fin när jag la till lucernpellets....
 
Sv: Bygga muskler

Vadå, sliter det på hästen att gå ut och gå? Att longera för ofta, för länge och på för små volter sliter, men nån gång ibland med en välbalanserad häst så minimerar mnan risken.....
 
Sv: Bygga muskler

Fast vad själva foderstaten ska bestå av är väldigt inviduellt? Min häst har också blivit jättefin i hullet av lucern, men en häst som har lätt för att lägga på sig bör väl inte äta det? Allt sådant är inviduellt.

Jag skulle vilja understryka att man ska träna för tränare. (en duktig en som är bra på att förklara och hjälpa en.) Det är ju det absolut viktigaste i muskelbyggandet.
 
Sv: Bygga muskler

hej alla glada ...!
när jag köppte min häst så hade hon inga musler .....hon var från en ridskola ... jag började me att låta henne gå på sommar bete o red
henne mer o mer efter vekorna gick . Och nu har hon musklat o bredat sig o jag har tävlat lite .....om du har en häst utan muskler så först o främst se till att du har rät saddel o rid mycket i bakar o berg :)
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Lager
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp