bygga muskler...

C

cleopatra

är det någon som har något bra tips på hur man kan bygga muskler i ryggen och så att hästen orkar bära upp sig mer på bakbenen?? inte lönt att försöka klättra mycket och så för det finns inga bra backar här...

Sv: bygga muskler...

Absolut bäst är ju annars att klättra....Du kan inte åka iväg med hästen någon stans där det finns backar?
Cavaletti serier är bra, och galoppfattningar.

många övergångar, galoppera mycket, variera tempo, synd att du inte kan klättra för det är ju det optimala..

hmm, jag köpte en omusklad häst som just nu är under uppmuskling. Vi kör mycket "rätta" galoppfattningar och att han ska gå på framåt i låg form. o bara på några månader är det stor skillnad :D (ska ut o klättra när den förbannade snön är borta)

tack för alla svar:bow: då är det väl bara ut och galoppera och leta fina backar att klättra i...

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte