bygga muskler?

Athletin

Trådstartare
Hejhej!

Jag har en fjordvalack som jag nu satt igång.
Han är 17år och har inte vart igång "ordentligt" på kanske två år.

Han är även kronisk fånghäst.

Finns det något bra tillskott som skulle kunna ge honom en knuff på vägen med muskelbyggandet?

Tacksam för tips! ^^

Sv: bygga muskler?

Är han muskelfattig nu?
Se till att näringsbehoven är uppfyllda, energi och protein. Även spårämnet selen samt E-vitamin. Då blir det muskler.

Finns inga genvägar om man inte vill ta till doping ;)

Nej det var inte någon genväg jag letade efter ^^

Tänkte att för att hjälpa honom på traven om det fanns något tillskott, iom att han börjar bli lite till åren :)

Högvärdigt protein, som finns i ex gräs. Potatisprotein har bra sammansättning, om det behövs extra. Men jag tror du kan avvakta med det till hösten, de klarar sig bra med gräs.
Se till att mineralbehoven är uppfyllda.
17 är ingen ålder på en häst :p Sitter själv med en 18 åring, också fjord(korsning) och han bygger muskler som värsta bodybuildern när han tränas regelbundet, med en foderstat bestående av bara grovfoder.

Och ge hästen tid. Det kommer muskler med rätt träning och tålamod :)

Det som hjälper honom på traven är just att se till att hans behov är fyllda, möjligen med råge om det är så att han är muskelfattig nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama