bygga muskler ?!

M

magdus

Hur bygger ni muskler till er hästar nu under vintern ?
Då här är så massor med snö att man inte kan "klättra" i skogen och ridplanen är rätt så hal :crazy: Skulle verkligen behöva bygga upp muskler då det är en ridtravare jag håller på att rida in..NÅGRA FÖRSLAG TAS MER ÄN GÄRNA IMOT ! :D

Sv: bygga muskler ?!

Att se till att rida hästen i form.

Sedan är ju snön utmärkt att rida i för att både bygga upp muskler och kondition i! :idea:
Det är betydligt jobbigare för hästen att gå i snön ( testa själv så märker du) så se till att rida korta pass så du inte överanstränger hästen!

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
629
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama