Bygga muskler och stärka kondition!

Status
Stängd för vidare inlägg.

_jullan_

Trådstartare
Kollade på den nålade tråden men fanns inget för mig där så startar en ny tänkte jag.
Här kan man samla tips för att bygga upp muskler och förbättre konditionen på hästar som är i grundform om man säger så. Inga hästar som stått i ungefär 1 år.

Så kom med alla tips ni vet. Jag vill helst bygga upp halsmusklerna men även rygg, bak och bogmusklerna.

Vad kan vara bra?
Intervall? Klättring? ... Säg allt ni vet om muskel och konditions träning:D

Sv: Bygga muskler och stärka kondition!

skaffa dig sakkunskap i form av litteratur, men även i samråd med en duktig tränare som kan tala om vad just du och din häst behöver för typ av träning.. bak, bog, rygg, hals.. det är i grova drag allt?

Det finns visst en tråd om detta ämne. Tror till och med att den är nålad. Kan bara instämma på förgående talare.

Jag hänvisar till den nålade tråden. Finns inte exakt den ordalydelsen eller det svar du vill ha där, är det bara att skriva in en egen fråga i tråden för att förtydliga sin egen frågeställning och för att utveckla tråden.

Mvh

Moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 495
Islandshäst Hej! Ny på islandsforumet här ;) Jag kommer köpa mig en islandshäst efter ett långt uppehåll från islandshästvärlden. Jag har sett ut en...
Svar
18
· Visningar
4 721
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama