Bygga muskler + lite tokigheter

Qvistis

Trådstartare
Jag rider en C-ponny som reds in i höstas som 7 åring (jag vet sent).

Den behöver bygga muskler och har denna foderstat just nu:
(Eller rättare sagt får imorgon)

Fri tillgång på Ensilage
2 dl "flingor" (blandat innehåll)
2 dl havre
25ml Rapsolja
25ml b-vitamin

Duger det till att bugga muskler tror ni???

Och nu till ett annat problem.

Hon gör skänkelvikningar mot grinden hela tiden när man kommer på långsidan närmast grinden i trav och galopp. Har blivit bättre men behöver tips!!!

Ska prova att rida henne med långt dressyr-spö imorgon och se om man kan peta in baken då det inte går med skänklen.

Sv: Bygga muskler + lite tokigheter

Går inte hjälpa dig att beräkna någon foderstat när det inte finns några värden.

inte beräkna foderstaten utan om det finns bra med protein? Det är därför jag har lagt till lite i den flr innan fick hon bara ensilage.

inte beräkna foderstaten utan om det finns bra med protein? Det är därför jag har lagt till lite i den flr innan fick hon bara ensilage.

Om du inte har någon analys eller värden går det inte att säga om hästen får tillräckligt med protein. Grovfoder kan ha väldigt olika protein innehåll

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
O
Foder & Strö Hur får jag till en bra foderstat utan hö/silage som bas? Det jag har tillgång till är hackad halm (havre).. Bor i Israel och pga...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Natasja
·
H
Foder & Strö Jag vart medryttare på ett varmblod i mars i år. Han har gått på travet 4 gånger. Och vart sedan ridhäst. Tidigare ägare har tävlat...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: hannanilsson
·
L
Träning hej, jag har bara haft min häst snart tre månader och när jag fick honom ( 10 årig d ponny, valack , kraftig modell, snäll, men nyfiken...
Svar
10
· Visningar
1 305
Senast: lisafinal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur