Bygga maratonvagn

Alexia1

Trådstartare
Hej!
Jag tänkte bygga en fyrhjulig vagn till min häst. Hon är 165 cm hög och av den lite kraftigare typen. Är det någon som har några tips? Jag tänkte använda bilhjul eller liknande men är osäker på hur man fixar broms och sånt.
Mvh

När du skriver fyrhjulig vagn är begreppet ganska brett.

En maratonvagn är oftast lätt i sin konstruktion och utformad för att man ska kunna "grooma" därbak och har sällan säten där t.ex
Hjulen är av metallekrar och ett nav med bara en stor skruv, som det var förr. Tunna gummihjul. Något liknande bilhjul förr i tiden.

En maratonvagn skulle jag personligen inte sätta bilhjul på men en vanlig fyrhjulig vagn till vardagen skulle jag kanske det. Oavsett om det är en shettis eller en grov ardenner.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
907
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
709
Senast: Mia_R
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 733
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama