Vi har offerter från ett antal hustillverkare. Movehome, flertalet modeller från Anebyhusgruppen, Rörvikshus mfl. Nu har vi bara kollat på sluttningshus och de är kanske generellt lite dyrare eftersom del av eller hela undervåningen måste byggas i vattenbeständigt material. Offerterna är från 2,9-5,3milj. Utan markarbete. Husmodellerna är på 160-200 kvm.

Bygger ni ett mindre hus så kanske ni kan hålla er under 2,5 milj.

Mvh Miks
 
Vi har en offert på ett Movehome hus. Hur känns standarden? Vi är skeptiska till de få tillvalen i badrummen och köket.

Mvh Miks

Vi tycker standarden känns hög. Det är få tillval men det beror till viss del på att saker som hos andra hustillverkare är tillval är standard hos Movehome. Tänker t.ex. på kakel/klinker, golvvärme, fönster på övervåningen, köksö m.m. Samtidigt kände vi direkt när vi såg husmodellen att det va helt rätt hus för oss och ville inte göra några ändringar. Vi lade lite extra krut på köket och tog en del tillval där och är grymt nöjda! Både med hela processen och det färdiga huset :)
 
Vi tycker standarden känns hög. Det är få tillval men det beror till viss del på att saker som hos andra hustillverkare är tillval är standard hos Movehome. Tänker t.ex. på kakel/klinker, golvvärme, fönster på övervåningen, köksö m.m. Samtidigt kände vi direkt när vi såg husmodellen att det va helt rätt hus för oss och ville inte göra några ändringar. Vi lade lite extra krut på köket och tog en del tillval där och är grymt nöjda! Både med hela processen och det färdiga huset :)
Själva grundutförandet tycker vi också känns helt ok. Det var just badrum som kändes lite... oinrett. Typ för lite möbler. Och sen att det bara går att få laminat på bänkskivorna i köket.

Vilken husmodell har ni valt?

Mvh Miks
 
Själva grundutförandet tycker vi också känns helt ok. Det var just badrum som kändes lite... oinrett. Typ för lite möbler. Och sen att det bara går att få laminat på bänkskivorna i köket.

Vilken husmodell har ni valt?

Mvh Miks

Vi har #201! 1,5-planshus i vinkel. Gillar verkligen husmodellen för vi valde vinkeldelen med vardagsrummet öppet upp i nock, och det att hela huset känns väldigt ljust och rymligt när man kliver in genom dörren och ser de stora fönstren.

Jag kan tänka mig att badrummet är lite olika i olika husmodeller, men i vårt hus tycker jag inte det känns för omöblerat. Vi har i för sig slängt dit ett litet smalt högskåp i ett hörn och någon krukväxt, matta osv. Och sen är jag en sån person som gillar när det är ganska sparsmakat och lite tomt/luftigt överallt. Min värsta mardröm är att ha övermöblerat, så det är säkert en fråga om tycke och smak också :)

Att det är laminat på bänkskivorna har jag inte ens tänkt på :o det va nog helt enkelt ingen viktig fråga för mig, däremot älskar jag tillvalen vi tog, bl a stora lådor istället för skåp, rostfria vitvaror, en induktionshäll och det är stora ytor :love: älskar att laga mat och baka i vårt kök nu :D:love:
 
Vi har #201! 1,5-planshus i vinkel. Gillar verkligen husmodellen för vi valde vinkeldelen med vardagsrummet öppet upp i nock, och det att hela huset känns väldigt ljust och rymligt när man kliver in genom dörren och ser de stora fönstren.

Jag kan tänka mig att badrummet är lite olika i olika husmodeller, men i vårt hus tycker jag inte det känns för omöblerat. Vi har i för sig slängt dit ett litet smalt högskåp i ett hörn och någon krukväxt, matta osv. Och sen är jag en sån person som gillar när det är ganska sparsmakat och lite tomt/luftigt överallt. Min värsta mardröm är att ha övermöblerat, så det är säkert en fråga om tycke och smak också :)

Att det är laminat på bänkskivorna har jag inte ens tänkt på :o det va nog helt enkelt ingen viktig fråga för mig, däremot älskar jag tillvalen vi tog, bl a stora lådor istället för skåp, rostfria vitvaror, en induktionshäll och det är stora ytor :love: älskar att laga mat och baka i vårt kök nu :D:love:
Det såg trevligt ut på bilderna! Övervåningen var ju väldigt trevligt planerad! Låter lovande att ni ändå är nöjda med badrummen. Jag saknar dubbelt handfat. Ert kök låter ganska likt det vi tänkt minus rostfritt.

Vi har offert på ett rättvänt #401https://www.movehome.se/husmodeller/move401

Är ni nöjda genom hela processen? Höll de alla tider och budgetar? Var de bra mot kommunen?

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Fritid Jag går i tankar om att separera från sambon. Vi har två barn ihop och lever på en hästgård. Han har i flera år sagt att han inte vill...
2
Svar
22
· Visningar
4 362
Senast: Magnum
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 624
Senast: majha
·
Hemmet Jag och sambon har börjat fundera på att bygga hus! Vi känner oss helt gröna när det gäller detta område, men det vi främst tittat på...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp