Bygga hundgård

joho

Trådstartare
Jag har nyligen flyttat till hus och tänkte bygga en hundgård till min schäfer-kille.
Har alltid haft med mig honom överallt men det hade varit skönt att kunna lämna honom hemma ibland :)

Hade hoppats på att få lite åsikter och idéer härifrån eftersom jag inte byggt hundgård, eller egentligen inget annat heller, förut.

Hade tänkt att den skulle bli ganska stor. runt 100m2. Vill att han ska ha lite utrymme att stöka runt på. Har som tur är ganska gott om plats som står oanvänt bakom huset och grannarna bryr sig inte om något öht.

Har letat runt på nätet och försökt få en bild av hur bygget ska gå till och har kommit fram till att:
Jag bygger en ram i tryckt 45x120
Kanske lägger en markduk för att hindra ogräs
Lägger armeringsmattor runt kanterna för att hindra att han gräver
Fyller med några cm grus
Köper färdiga sektioner, ifrån tex. demex, och monterar dessa ovanpå ramen
Bygger tak över en del, kanske halva
Sätter upp någon form av skydd eller skärm på resterande väggar för att hindra att han klättrar ur.

Någon som vet hur taket har monterats fast på hundgården i tråden nedan?
http://www.bukefalos.com/threads/hundgard.903952/
Ser ut som någon form av metallfästen...

Tacksam för all input

Jag blev nyfiken, så jag var tvungen att kolla.
Snyggt tak, jag skulle tro att det var en egenkonstruktion. Kolla på en byggmarknad.
Något som jag läste i tråden, och dom du bör kolla upp, är att det krävs bygglov för ett permanent tak.
Pressenning kan gå an, då det inte räknas som permanent. Men det kanske skiljer från kommun till kommun.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka