Bygga hamsterbur själv?

P

potion

Nu börjar jag tröttna på Bella! :p Eller rättare sagt hennes bur.. Den är 75x48x40, men den "känns" trång. Hon har ett "badkar" med chinchillasand, ett hjul och ett kartonghus + en halv våning till i buren som hon kommer till via stegar.

Det känns som det är lite "springyta" för henne och nu har hon börjat (ibland iaf) gnaga på gallret, vilket i sin tur gör mig vansinnig! :crazy:

Nu vill jag bygga en bur åt henne och har en liten idé om att bygga i plexiglas. Jag har tänkt bygga en träram och sen "klä in" den i plexiglas. Nu är frågan, blir det för varmt med plexiglas (det ska vara öppet upptill) eller är det nåt farligt ämne i det? Är det någon som har nåt tips?
Hur stort måste det vara för att det inte ska bli en bastu därinne? Jag har tänkt att göra den lika stor som bänken hon står på nu, 100x50, för att ställa den på golvet och göra ännu större är väl inte bra? Större är ju bra, men att den står på golvet menar jag..

Mycket tacksam för alla tips och råd! :bow:

Sv: Bygga hamsterbur själv?

Va? Inte en enda.. *snyft* :p
Nåja, får väl bygga helt efter eget huvud då.. :)
Har förresten upptäckt att plexiglas är snordyrt så det får bli vanligt (terrarie-)glas.. :smirk:

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Däggdjur För tre-fyra månader sedan utökade jag min lilla deguflock med två 2-åriga honor som dittills haft tillgång till motionshjul under hela...
Svar
15
· Visningar
2 722
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama