Mamma (och lite jag) byggde ett skåp till min födelsedag för många år sedan. Vi tyckte att NordBoxs skåp var för små (ft-ryttare som man är har man MYCKET saker med sig) och för dyra.
Såhär ser det ut. Till höger ser ni NordBoxs och vårat är alltså bra mycket större. Vi har valt 4 hjul istället för två som NordBox för att kunna rulla fram och inte dra skåpet (hade två hjul + två pinnar först = inget hit, tungt!)
Gott om plats för två sadlar och saker under sadlarna. Till höger inuti spöhängare och krokar. Nere till vänster är det en 'pinne' som jag brukar hänga skydd på.
Till vänster inuti och i dörren ser det ut såhär. Fyra krokar tror jag och på dörren fack att ha TR, papper, handskar, hårnät osv. i. 'Kroken' går att fälla upp och ner. Super för att hänga fram kavaj, träns, hjälm eller vad man nu vill när man håller på att göra iordning osv.
Ovanpå skåpet. Plats för lindor, skydd, schabrak, täcke eller vad man vill.
På baksidan har vi ett långt handtag, eller vad jag ska säga, lite som en täckeshängare och det fungerar super att hänga fram täcken på.
Eftersom vårat är i trä är det tyngre än NordBoxs men tycker inte att det var för tungt. Används inte längre eftersom jag har stor sadelkammare på släpet och får plats med allt där, möjligtvis om jag är på ett längre läger och vill ha det nödvändigaste vid boxen och slippa springa till släpet jämt.
De bakre hjulen är fasta medan de främre snurrar.
Det är ju gjort i trä som är relativt tjock, så det är tyngre än NordBoxs, däremot har jag inte tyckt att det varit ett problem eller för tungt.