Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
i mitt stall så har vi ca 10 cm tjocka väggar. Vi har en stomme av reglar, på mellanväggarna o på utsidan av boxarna är de täckta med 1" tjocka plankor, på insidan av boxdörrar o de väggar som är från stallgången sett så är de täckt med plyfaskivor. Sen är allt målat med tjärlösning. Om du är intresserad kan jag fota så du får se bättre. Resultatet är mkt solida och vackra väggar!
Tänk på virkets dimension så det inte finns risk att hästen sparkar igenom väggen. Av denna anledning så rekommenderas inte lamellträ av plywood, det flisar sig och kan ge svåra skador på benen!
Vi har idag gamla pingisbord som boxväggar (målade) och det är nog det absolut hållbaraste jag haft! Men kommer vi göra om kommer vi absolut att köpa boxar i plast, aldrig mer trä som hästar kan tugga på, aldrig mer sparka så det blir fult eller vara svåra att tvätta. Hygieniskt sett är plast bättre än träet också.
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...