Bygga balkong inhängnad

diabla

Trådstartare
jag ska bli foster mamma till en liten katt snart och jag har funderat på det här med balkong och katt.

jag bor i Australien så det blir ofta väldigt varmt här så vi måste nästan alltid ha balkong dörren öppen på eftermiddagarna.

jag bor på första våningen, det är kanske 3 meter till från marken till min balkong och ungefär 2 meter till en mur vägg. jag är rädd för att om jag har katten på balkongen så kommer den försöka hoppa ut! eller rättare sagt, jag är säker på att katten kommer hoppa ut!

jag funderar på att bygga en inhägnad till katten i hörnet av balkongen. är det någon här som har byggt en sån och har bilder eller tips att dela med sig av?
 
Sv: Bygga balkong inhängnad

Varför inte näta in hela balkongen så att katten också kan få vara med och njuta där ute? Mina katter älskar balkongen, där sitter de och spanar på grannar och fåglar. Jag har byggt ramar i trä som jag sedan häftat fast nät på, och till sist fäst ramarna i balkongräcket med buntband. Väldigt enkel konstruktion!

På kortsidorna har jag även satt upp spaljéer där det växer fullt av vildvin.

IMG_5905.jpg


IMG_6747.jpg


IMG_6916.jpg


/Erica
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 381
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 482
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Vi funderar på att skaffa katt och eftersom jag är lite känslig/allergisk funderar vi på att skaffa en ragdoll (först prova umgås med...
2
Svar
34
· Visningar
4 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp