Bygga bakmusler

S

Suprize

Nu vill jag veta alla bra ideer på hur jag ska stärka min hästs rygg och rumpmuskler :P Har musklat sig bra framtill sen jag började få han att arbeta ordentligt, men har en del kvar där bak..

Så kom me alla era bra ideer!

Sv: Bygga bakmusler

Nu vill jag veta alla bra ideer på hur jag ska stärka min hästs rygg och rumpmuskler :P Har musklat sig bra framtill sen jag började få han att arbeta ordentligt, men har en del kvar där bak..

Så kom me alla era bra ideer!

klättra, gymnastikhoppa, intervallträning?

Även galoppfattningar ur skritt/från bakdelsvändningar är väldigt stärkande i sig också (utöver det som nämnts här)
Lycka till

Klättring i skog/ grustag. Skritt/kort trav uppför och nerför ger bra bak och ryggträning.

Rid ute så mycket du kan i vinter när snön kommer (kanske dröjjer ett tag för dig dock) jag red ute hela vintern, både på normal djup snö och i riktigt djupsnö och det gav stort resultat på min häst :)

Mycket öppna, sluta, tempoväxlingar, bakdelsvändningar, övergångar osv. Mycket samlande rörelser som hjälper bakdelen in under kroppen.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Lars L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama