N
Nattuggla
nu är det såhär att min kompis har en travare som inte riktigt har förstått hur stor och farlig han kan vara när han busar i hagen! varje gång jag ska hämta min häst i hagen och han inte vill bli fångad rusar han runt och bockar, -du kan inte ta mig, haha!- , ett tag innan jag får ta honom... då sätter min kompis travare igång och ska busa han åxå, dvs hoppar runt och bockar han med, gärna med oss människor, kan även leka tafatt med oss när vi vill flytta oss undan! detta kan bli något otäckt eftersom han inte har koll på sina ben som flyger åt alla håll, man vill ju inte få en hov i huvet! han är inte på något sätt hotfull mot människor utan tyr sig gärna till en, blir han rädd för något skulle han helst hoppa upp i famnen på matte (han har försökt det med).. han förstår verkligen inte att han är stor å farlig när han leker! vad ska vi göra? han tycker oftast det blir ännu roligare när vi försöker schasa undan honom och viftar med grimskaft! (det går inte heller att komma så nära att man kan smälla till honom för att flytta honom).
det är kul att veta att man har en glad och lycklig häst i hagen, men inte så kul att han vill leka våldsamma lekar med oss! hjälp!
poängterar ännu en gång att han inte på något sätt är hotfull bara lekfull!!!
det är kul att veta att man har en glad och lycklig häst i hagen, men inte så kul att han vill leka våldsamma lekar med oss! hjälp!
poängterar ännu en gång att han inte på något sätt är hotfull bara lekfull!!!