Burträning

I

Instant

Hur vänjer jag enklast en 17 veckors DP vid att vara i sin bur?

Jättetack för alla svar!

Sv: Burträning

Min syster kör "Crates game" med sin 4 månaders dp. Fungerar toppen!

Stod bla om den i någon av de senaste Härliga hund eller vad det nu var.

//Gilly

NU blev jag osäker det var kanske i Härliga Hund artikeln var :crazy:

Jag läser för många tidningar :angel:

sätter in hunden i buren och går där ifrån? typ.
det gjorde vi med våran, och hon älskar att vara i buren.

Man slänger först in ett grisöra, sen slänger man in valpen. Stänger igen dörren och ignorerar gallskriken som kan komma :cool:

typ lägg in något gott i buren alt ge hunden sin mat dri. ha valpis i buren under tiden du diskar, städar osv, gå in óch ut genom rummet en massa korta sunder i början sedan längre och längre tid.
Låt även valpis sova i buren på natten, sen kommer den anse att stora tryggheten är i buren.

Det enklaste är väl att leka valpen trött, ge den mat i buren, stänga potrten och låta hunden somna där. När hunden är lugn/sover kan man ta upp porten.

Tack för alla svar! :)

När jag lämnar henne ensam i köket, ska bur-dörren vara stängd eller öppen då?

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
961
Senast: ufot
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 209
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka