Bully-whippet

Ishtar

Trådstartare
Genetiskt fel, dubbla uppsättningar av musklerna :eek:

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=467985&in_page_id=1770

whippetDM1207_468x669.jpg

Sv: Bully-whippet

Jaha, same same but different.. haha. :angel:
Läs kommentaren från ett pucko som "vill ha en sån". :crazy. Vill alltså på fullaste allvar att man tar valpar på denna tik för att få fram fler exemplar. :mad:

Det är ju helt sjukt! Det finns ju en fara i att folk medvetet avlar på anlagsbärare. Studierna visar ju på att bärarna av den muterade genen blir snabbare. Ju fler whippets med muterat MTSN, desto större måste ju risken för dubbla anlagsbärare bli.

Och tyvärr finns det säkert en marknad för "monsterhundar" så att folk medvetet börjar föda upp dubbla anlagsbärare av muterat MTSN. :crazy:

Ser ju för hemskt ut... Kan inte tänka mig att dom tunna whippet-benen och tassarna mår så bra av att släpa runt på dubbla vikten av vad som är "meningen"...

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
M
Övr. Hund Surfade lite och stötte på denna artikeln...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: mango
·
T
Western Alla här vet ju vad en quarterhäst är - men har ni någonsin sett en quarter-hund? :rofl: Här är en artikel om hunden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 156
Senast: Western_lover
·
Övr. Hund trodde först det var ett skämt:O...
2
Svar
33
· Visningar
2 326
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar