UNDERBAR.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis slutat med att använda papperkalender och kör bara med mobilkalendern. Gaaaaahhh nu blir jag sugen på att köra filofax igen....Jag höll igång det ett tag, men det blev för mycket pyssel för min del. Jag tycker om det, men tog mig inte tid till det och min bullet journal blev bara en anteckningsbok.
Jag är inte heller nöjd med en vanlig almanacka, dock, så jag tänkte tipsa om en gyllene medelväg.Jag har köpt mig en Filofax (man kan köpa vilken systemkalender som helst) som jag håller på att skräddarsy. Finns hur många som helst som lagt ner asmycket tid på att göra alla möjliga sorters almanackor, listor, projekt, scheman för hushållssysslor/mat/träning/you name it osv osv som man betalar några tior för och laddar hem och skriver ut (eller beställer printade och klara). Kolla t.ex. på etsy.com (sök på t.ex. planner inserts) och sök på planner setup på youtube.
Jag tycker det är gött att kunna ha t.ex. en veckoalmanacka som grund, men när jag ska ha semester kan jag nog bara printa ut en månadsöversikt, medan intensiva dagar på jobbet kanske kräver att jag pillar in några blad där jag bara planerar en dag åt gången. Ska jag göra något större projekt avsätter jag bara en flik för det, fyller på med vad som behövs och när jag är klar kan jag ta väck det igen.
Kan man få dagarna liggande? Jag slutade med kalender när jag bara hittade stående dagar i kalendernFår också inspiration att sätta igång med nästa omgång ”delar” till min journal.
Har en ARC by Staples A5, lila i läder(en filofaxvariant, så man kan flytta bladen som man vill).
Har: *vertikala månadsblad (ett datum per rad), min månadsöversikt
*horisontella veckouppslag (en vecka/uppslag, tidsangivelser vertikalt för att kunna planera in möten). Egengjort i excel, hittade inte det jag ville ha från någon tillverkare eller på etsy.
*kolla-upp-lista
*att-göra-listor som är på längre sikt, uppdelade på vad de gäller; inne, ute, någon av bilarna osv. Bara så att jag får ut tankarna ur huvudet.
*löplista på tikarna.
Vecko- och månadsdelarna behöver fyllas på
Jag gjorde även ett felköp när jag beställde min läderjournal, skulle köpt en av samma märke med plastomslag i A5, med lyckades klicka på A4. Den håller jag, mycket sakta, på att fylla med information om mina hundar.
Nu gör jag ju min veckokalender själv.Kan man få dagarna liggande? Jag slutade med kalender när jag bara hittade stående dagar i kalendern
Kan man få se ett bild hur du har gjort din variantNu gör jag ju min veckokalender själv.
Min har veckodagarna stående, men veckan ”i sig” ligger.
Jag har däremot sett allsköns varianter, både från olika företag och på etsy, så vill du inte göra själv (hyfsat lätt i excel) så bör du kunna hitta om du letar.
Nu blev det mera tydligt. Bra system.Visa bifogad fil 18209
Den behöver fortfarande finslipas lite, men överlag är jag nöjd, den passar mina behov.
TackNu blev det mera tydligt. Bra system.
Fy vad surt! Sälj den på Ebay eller i en grupp på FB? Håller med om att A5 är det perfekta formatet. O andra sidan så älskar jag listor och för det kan du ju ha en A6. Spara den säger jag, så kommer du säkert på en användningsområde för den!Har varit sååå sugen på att börja med bullet journal, började skissa för ett tag sedan men blev så irriterad på att pappret blödde igenom, men har inte släppt tanken på det. Nu beställde jag äntligen en Leuchtturm och såg såå fram emot att börja men när jag hämtade ut den igår insåg jag att jag beställt fel och beställt en A6 isf A5
Jag kan inte skriva i en A6. Någon som vill ha en helt felfri Lechtutturm i A6 format? Jag ger upp nu *snyft*