Bula vid könet?

Ragge_

Trådstartare
I höstas upptäckte vi en kväll att vår ena hanhund hade två bulor på ömse sida av "roten" av snoppen. När vi kollade igen tio minuter senare var de spårlöst försvunna.
I förmiddags såg jag de igen, dock bara på ena sidan. Kulan är i körsbärstomatstorlek. Undersökte honom nu ikväll igen och det varken syns eller känns ingenting ..
Han är pigg och kry, inga andra konstigheter. Kastrerad.
Någon som vet vad detta kan vara?

Sv: Bula vid könet?

Det är sannolikt svällkropparna du har kännt, de känns bara när de är blodfyllda, lite anmärkningsvärt att de är så tydliga på en kastrerad hane kan man tycka ,men det är helt normalt och alldeles ofarligt

Sv: Bula vid könet?

Det är som Lady_A säger; svällkroppar.

Min kastrerade hane kan få likadant då och då.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 882
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 075
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 258
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18