Hedda_007

Trådstartare
Har en travsele från börjes.
Den passade bra förutom att bukgjorden är alldeles för kort för min häst. Gick ut på deras hemsida och ser inte om man kan köpa längre gjord. Selen är storlek full och allt ingick.

Men det måste väl ändå finnas olika längder på gjordarna?

Sv: bukgjord

Jag tror inte dom har mer än en storlek på gjordarna. Tror bara det är full eller ponny.

Måste vara en jätte till häst du har, eller väldigt fet?

Nu vet jag ju inte vad de har för selar på börjes, men min walsten passar min ena på 166 och min lilla räka på 150..

FinnTacks standardbukgjordar är för korta för mina hästar av större modell så jag har köpt en längre. FinnTack har alltså gjordar i åtminstone två storlekar. Den som jag har som är längre är nog 10-15 cm längre än den som följer med på selen.
JAg vet ju inte om det är Finn Tack du har men om så ta med dig gjorden till en ÅF och hör om du får byta. Under förutsättning att den är oanvänd förstås. Även om du inte köpt den hos just den ÅF så brukar de sällan vara omöjliga.

Han är inte fet alls, men stor. 177 cm. Han är ett halvblod och ingen travare. Men han är körd mycket i sitt liv fast mest med finvagnar till bröllop. Nu har jag bara trav vagnar hemma och lånade mannens travsele som passade bra förutom att gjorden var för kort då.

Jag vill så gärna köra honom då han verkligen gillar det, men måste ju ha en längre gjord.

aha, då förstår jag, tog för givet att det var en travare då tråden ligger under trav...

Lycka till och hoppas du hittar en bukgjord som passar!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Takire
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024