Buketräffar vid vårens avelsvärderingar av hingstar!

ameo

Trådstartare
Moderator
Halvblodens bruksprov är avklarat, nu är det ponnyer ochg övriga raser som står på tur!
Datum och platser finns här nedan, vilka ska dit?
------
Avelsvärdering av hingstar i SH regi kommer 2007 att ske:
  • 3 mars på Gotland
  • 10-11 mars på Grevagården specialraser
  • 16 mars på Bollerup och 17-18 mars på Grevagården kallblod
  • I maj i Norrbotten
  • I augusti på Wången

Ponnyhingstpremieringar:
  • Avelsvärdering & bruksprov för Svenska Ridponnyhingstar - Halmstad 9-11 mars 2007
  • Avelsvärdering & bruksprov för New Forest- och Connemarahingstar - Grevagården, Skövde, 31/3-1/4 2007
  • Dartmoorhingstar - Grevagården 14 april 2007
  • Shetlandshingstar – Grevagården 15 april 2007
  • Welshponny - HINGSTVISNING för införande i KVALITETSBOK Grevagården den 14 april 2007

Några ponnyraser saknas ännu (iaf welsh och russ, utöver de russ som visas på gotland)
Sen har jag ingen vidare koll på avelsvärdering av trav- och galopphingstar, upplys mig gärna!!

Senast ändrad:
Sv: Buketräffar vid vårens avelsvärderingar av hingstar!

Hade gärna åkt i år men v.7 är min bebis 3 veckor gammal... Liite lite tidigt att ta ut honom på hingstvisning.. kanske han börjar gnägga före han talar?;)

Men skulle hemskt gärna åka och kika på rp-hingstar och knabstrupper om ngn har datum?

Sen har vi ju även arabhingstarna på grevagården!

Jag återkommer, som sagt, med datum och platser för övriga avelsvärderingar... Ska bara ta mig tid att ta reda på datum och platser... ;)

Jag skall göra allt jag kan för att åka på ridponnyernas hingstpremiering i Halmstad 9-11/3. Som vanligt saknas information om hur man tar sig till premieringen. :angel:

Samåker gärna från Uppsala/Enköping/Stockholm. Har tyvärr ingen bil. :(

Men skulle hemskt gärna åka och kika på rp-hingstar och knabstrupper om ngn har datum?

Verkar som om du får välja för knabstrupper räknas till specialraser och de ser ut att vara samma helg som ridponnyerna. Attans, säger jag också som gärna åkt på båda...

Avelsvärdering & bruksprov för New Forest- och Connemarahingstar - Grevagården, Skövde, 13/3-1/4 2007 (så står det på SPAFs hemsida, ska det möjligen vara 31/3-1/4??)

Japp, det är 31 mars- 1 april 2007. Jag skall dit.

Hlsn Helena

TACK!! Jag blev lite fundersam, men då ska jag ändra det i övrsta inlägget!!

Förhoppningsvis kommer vi iväg ett gäng dit upp, till grevagården alltså.
Känns som att det ligger på en bra helg iår:)

Vi åker till Ridponnyernas Bruksprov i Halmstad och till Welshpremieringen den 14 april på Grevagården!

Jag ska i alla fall åka till Grevagårde och kolla på connemarorna. :)

Det enda som kan stoppa mig är ryggop. Har inte fått datum än:mad:

Jag hade tänkt åka till Grevagården och titta på kallbloden, men verkar missa det, om jag inte får tid över på lördagen. (Min ridklubb har årsmöte på söndagen uppe i Stockholm...) :mad:
För att kompensera det kanske jag åker ner helgen innan till Grevagården och kollar in specialraserna istället...eller nån av ponnyhelgerna...

Russen har sin avelsvärdering på hösten, förutom den på Gotland, som du mycket riktigt påpekade.
Plats och datum är inte klart ännu, det skall fastställas på nästa styrelsemöte.
Däremot är datum för sommarens generalmönstringar spikade:
Den 11 juli på Gotland
5 augusti, troligtvis Eskilstuna
samt 25 augusti på ELMIA, Jönköping
Generalmönstringarna i Norrland är inte heller klara, men de hingstarna skall också visas naturligtvis. Troligtvis på sommarpremiering eller på Nord-Russ utställning skulle jag tro att det blir.
Liselotte

Är det någon som vet något om araberna? :love:

Förmodligen med hingst till hingstshowen!

Vad är det för en hingst?

Vad är det för middag ni alla snackar om? Jag är novisen vid spisen kan jag märka. Har vid mitt enda besök på bruks suttit på läktaren och åkt hem när jag blev hungrig (bodde ännu närmare då).
Ulrika

Ridponnyhingst

Liknande trådar

• Låst
Avel Vi nålar en tråd om detta i år också! :D ALLT om dessa eventuella träffar i den här tråden! Följande datum och platser är det...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 148
Senast: Venezuelas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka