Bukes Kreativa Tråd!

Sv: Bukes Kreativa Tråd!

Nej, jag förstår att du inte ville använda något dyrt tyg till det. Och det gör uppenbarligen ingenting, för det där ser fint ut! Jag gillar färgen.

Det är stålskenor du använt till korsetten, eller? Var har du fått tag på dem? Jag funderar på om det finns att köpa i Sverige, eller om man måste beställa utomlands? Vad har du använt för mönster? Tyckte du det var svårt att anpassa det till dig själv?

Ursäkta de hundra frågorna, men jag börjar bli riktigt sugen på att göra en egen korsett nu :angel: Fast då blir det nog en inspirerad av sent 1700-tal/tidigt 1800-tal, och de är inte riktigt lika tjusiga som de från början av 1700-talet är.

Jag har plastskenor till den här, men till nästa så ska jag beställa i stål från en svensk sida. (Du kan PMa om du vill ha adressen. :))

Jag har köpt ett mönster från handelsgillet/reconstructing history. Ändrade om mönstret en hel del, men det var inte speciellt svårt.

Det var ju inga fasliga mängder till en korsett ändå! F ö sitter jag och mönstershoppar nu... Vad du ställer till med. :D

kl

Jag försöker träna på att skissa annat än djur, tex människor osv.
Har alltid skissat djur och det är det enda jag kan ordentligt, men måste ju lära mig någon gång :P Den här är inte riktigt färdig, men orkade inte pyssla mer med den igår kväll.

532164_10152418789935001_1617607022_n.jpg

Jag har börjat nåla upp kjolarna till en klänning, för at se vilka färger som passar ihop. Fick en provdocka i julklapp och en massa guldigt siden,
så jag tänkte att jag skulle sy en klänning i det här tyget. Korsetten skall egentligen vara under kjolarna/klänningen, men det såg så tråkigt ut
på provdockan att ta en bild utan en överdel så den fick åka på i efterhand.

18th_century_project_by_eldfuxen-d5pp8cr.jpg

Än så länge är det ju bara en massa tyg som är uppnålat. :D Men tack.

Tänkte sy en robe a l'anglaise. :)

Du är enormt duktig! Just den modellen på klänning är ju så vacker dessutom.

Tack så mycket!

Jag hade tänkt att sy en robe à la Française, men kände att det var lite för jobbigt med en sackback.

Vilka roliga pins! :p

Fick hem riktigt stål förra veckan! Så nu syr jag en till korsett, behöver en paus från klänningen. :p

18th_century_project_stays_by_eldfuxen-d5r5yis.jpg

Jag är så trött på mina korsetter som hela tiden blir fel med på ett eller annat sätt. Nu tänkte jag försöka göra några klänningar istället.

Jag har dock bara nålat än så länge.

Bild1_zps691c2253.jpg

bild2_zpsc4e84211.jpg

bild3_zpse3d77e51.jpg

Asgrymt! :D

Jo! Jag tycker det! Skulle lätt ha en klänning gjord av dig på min student! Mycket finare och unikare än en ful H&M-klänning :love:

Så himla fint!

Du borde gå runt i sånt där hela tiden :D

Jag har gjort en piratlapp som jag kan använda på kryssningen på tisdag. Superfult, men jag gissar att det kommer vara en hel del blinkande lampor så även om svullnaden gått ned kan det vara bra med nåt som skyddar :p

Gud vilka snygga klänningar ni gör! Och korsetterna är helt otroliga!
Jag har inte sytt sen jag gick i 9.an ( 10 år sen ) då sydde jag en hel del klänningar + min egna balklänning med handgjorda knappar mm! =) Mönstret till kjolen skulle passa till din korsett( Ironwill ) =)

kl.
jag syr också en hel del, även korsetter. sydde min balklänning med korsett i siden, spets och lack och lång svart kjol med släp med spets och snörning över rumpan. hade ingen bättre bild just nu men kan se om jag hittar.:)
24ynz3s.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka