Bukeromanen ....

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Miran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 821
  • Visningar Visningar 111 167
Sv: Bukeromanen ....

Enligt bibli.se som är sidan för biblioteken i Uppsala län så kommer boken enbart att köpas in till Jällaskolans bibliotek som bara är öppet för elever :mad: Får säga åt mamma att säga till på det bibliotek där hon brukar låna böcker så de köper in den!

Oh, nu har jag läst ut den! :D
Jag hade svårt att komma in i den, men de sista 70-80 sidorna gick på mindre än två timmar. :love:

Nu ska jag ge mig över till den andra tråden.

Och TACK Miran för att du har skrivit denna boken!! :bump:

Köpte ju boken för några veckor sen, och läste ut den på 2 dar. Den var superbra! Enda negativa var att den tog slut för fort!...

Så kom igen nu Miran och skriv fler böcker, så jag kan fortsätta läsa.;)

-kl-
Ni som varit på ert bibliotek och lämnat den här boken som inköpsförslag - är det någon av er som fått hem den att läsa ännu?

Jag har sprungit på mitt stadsbibliotek och ställt menande frågor och trummat otåligt med fingrarna på disken ett helt gäng gånger nu... :p

Eh jo... jag fick ju ett datum när jag loggade in i systemet som användare, att den skulle inkomma 2012-10-31, alltså efter bara en vecka. Det visade sig vara alldeles för bra för att vara sant - en förmodad bugg i systemet. Grisigt!:mad:;)

Förresten har jag låtit mig förundras över bibliotekariernas samlade ointresse för den här boken och dess uppkomst som fenomen, samt hur vi nu läser den tillsammans. Frågade flera gånger efter att ha briefat historien, om det skulle vara intressant att tex länka denna tråd på deras (tämligen aktiva) FaceBook-sida eller skicka till deras kontaktmail, då jag i naiv förhoppning trodde att det här skulle intressera exempelvis yrkesverksamma bibliotekarier/litteraturvetare. Men jag har faktiskt blivit både ifrågasatt, lätt avsnäst och vänligt ignorerad med hummanden stirrande ner i ett anteckningsblock... Jag är uppriktigt förvånad, men undrar samtidigt om jag månne besitter en grav övertro på bibliotekarieanställdas samtidsintresse och omvärldsorientering?
Det kanske är så, att det här roar oss i pöbeln medan de initierade och i ämnet belästa befinner sig på en högre nivå... Man vet så lite om akademiker.

Bibban i Sjöbo tog in den efter att jag skrivit och bett om det på deras hemsida. Gick snabbt som attan och nu har jag läst boken. Den är sådan att man inte gärna lägger den i från sig.

Början var lite seg för mig som är hjärnskadad och det tog några sidor innan jag fick kläm på vem som var vem men sedan sögs jag in i handlingen och kunde inte lägga ner boken..

Jag kände också att boken blev vuxnare och vuxnare allt eftersom tiden gick. I början kändes den lite mer endimensionell men karaktärerna växte.

Toppen att det går så bra!

Ska tipsa om den på bibbans Facebooksida. Vi är många hästtanter här på bygden.:devil:

-kl-
Ni som varit på ert bibliotek och lämnat den här boken som inköpsförslag - är det någon av er som fått hem den att läsa ännu?

I Göteborg fanns det ett ex beställt redan när jag först läste denna tråden (och då var jag nr 5 i kön på den), och nu har de beställt fler böcker så att det totalt ska finnas 7 ex av den.

KL

Mitt användarid på stadsbiblioteket hade gått ut, så jag kunde inte ens söka i systemet och kolla om den var beställd och var därför tvungen att pallra mig ner på stan och gå in där personligen för att aktivera kontot på nytt.

Sedär, boken var beställd, jag fick ställa mig först i kön och nu ska jag hämta den i eftermiddag!!! :banana:

/Keb *som slutat läsa förutom på resor/semestern pga att jag inte kan lägga ner en bok jag fastnat för förrän den är slut...* :D

KL

Jag fick Bokspegeln igår, där presenteras "du och jag och vi" på en helsida. Jag har inte läst den än, men hintat mina barn om vad jag önskar mig i julklapp

*kl*
Nu håller jag på att läsa Millan och den gillar jag! Synd att den är så kort men det kommer ju fler sen. Och så har jag alla Klara att läsa också :-)

Hittade inte den här tråden förrän i dag, och bestämde mig pga min kassa ekonomi som utförsäkrad att låna den på bibblan istället. Till min besvikelse hamnade jag som nummer 4 i kön och så länge vill jag inte vänta.

Det blev en Bokusbeställning ändå och nu på kvittot så står det "Din beställning skickas från oss inom 1-2 vardagar. 1-2 vardagar tillkommer i frakttid." Gah! Jag betalade ju extra för snabb frakt och så kommer den inte förrän nästa vecka ändå - då sambon är borta hela veckan och jag inte tar mig till utlämningsstället! :mad:

Jag är redan lite deppig för att boken kommer ta slut på tok för snabbt - bara en sån sak som att jag var tvungen att sträckläsa den här tråden innan jag har fått något annat gjort säger ju en hel del kanske :angel:

Hittade inte den här tråden förrän i dag, och bestämde mig pga min kassa ekonomi som utförsäkrad att låna den på bibblan istället. Till min besvikelse hamnade jag som nummer 4 i kön och så länge vill jag inte vänta.

Det blev en Bokusbeställning ändå och nu på kvittot så står det "Din beställning skickas från oss inom 1-2 vardagar. 1-2 vardagar tillkommer i frakttid." Gah! Jag betalade ju extra för snabb frakt och så kommer den inte förrän nästa vecka ändå - då sambon är borta hela veckan och jag inte tar mig till utlämningsstället! :mad:

Jag är redan lite deppig för att boken kommer ta slut på tok för snabbt - bara en sån sak som att jag var tvungen att sträckläsa den här tråden innan jag har fått något annat gjort säger ju en hel del kanske :angel:

Har du lantbrevbärare? Isåfall, gå in på postens hemsida, klicka på privat, posttjänst i glesbygd, boka lantbrevbäring, skriv i siffrorna du fått i sms;et och nästa dag kommer lantbrevbäraren hem med din bok om du bokar innan kl 12.00 :) Min sambo är ofta ute och far och jag kan ju inte vänta tills han kommer hem igen oftast så då gör jag så.

Jo det har jag ju iofs, men då måste jag vänta i ytterligare en dag eller två (de är inte så bra på det där systemet här hos mig - sist fick jag vänta i fyra dagar med att få hem paketet).

Har jag tur så lägger de paketet i lådan ju, det är bara två böcker varav den andra är ganska tunn. Fast det är klart - med två dagars leverans hade jag ju hoppats på att ha den redan på fredagen :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka