Sv: BukeHUNDAR Gävleborg!
Ahaa! undra var närmast är då?
Jo absolut det kan jag göra, Jag är 21 och bor med sambo och vovven i en lgh mitt på landet med skogen och vattnet runt hörnet = perfekt
Hunden är en kastrerad Amstaff tik på 2.5 år som vi köpte i början på året då familjen som hade henne innan fick en son som är allergisk.
Hon är lugnet själv och sover helst längst på morgonen samt går och lägger sig först på kvällen
Hennes filosofi verkar vara: Älska allt och alla oavsett ras, färg, storlek, människa eller varelse. Slappa och mysa inne, få tokryck ute och busa järnet i några minuter, men sen kan man mysa på gräsmattan istället, men kommer det en kompis då leker hon gärna tills hon knappt orkar stå längre. Arbeta och lära sig nya saker är roligt - i 5 minuter... men har du en korvbit ja då kan hon anstränga sig i 10 min men sen vill hon hellre vila. Haha
Hon har varit på några utsällningar (med tidigare ägare) och fått fint omdömme men trivdes inte alls så jag tänker inte ställa henne igen. Hon är hur mysig som helst och cool lugn i alla lägen, jag har aldrig sätt henne uppstressad eller aggresiv utan hon tar allt som det kommer och gör det bästa av situationen. Och att träffa nya hundar är super roligt och då vill hon helst att vi ska fram så fort som möjligt! Men vi tränar på att lyssna på mig och inte vara så het på gröten och det går riktigt bra, därför är ju denna träff kanon på både ena och andra viset
(lite långt skrivet kanske men det gör nog inget
)