BukeHUNDAR Gävleborg!

Sv: BukeHUNDAR Gävleborg!

Jag finns också i gävleborg, Söderhamn närmare bestämt, Och har en dam som gärna umgås och behöver lite träning så vi är gärna med och träffas om vi får? :)

Härligt och det håller jag med om!:)

När sa ni att ni hade tid för en träff?

Ja vi har inte bestämt riktigt när var bara jag och Madeleine som ville träffas igen ändå tills du kom nu :)
Så vi kanske får börja disskutera lite träff tillfällen :)

aha jag hajjar:)
Jag går på semester på torsdag och 3 vec framöver. :banana:
Vecka 31. Kan vi inte men sen är det ganska lugnt. Hur ser det ut för er?

Jag har faktiskt ingen aning...men eftermiddagar och kvällar är nog lediga. Är tim.vikarie så får hoppa in när det behövs.

Inga flera gävleborgare som vill träffas och gå en promenad med vovvarna sen fika och prata lite skit??? :D

Jag bor i Ockelbo...så just nu har vi en söderhamnare en ockelbobo och en gävlebo...så fråga är ju vart vi ska träffas???

Men hörrö kan du inte pressentera dej och din vovve lite så vi vet lite vem du e ;)

Ahaa! undra var närmast är då?

Jo absolut det kan jag göra, Jag är 21 och bor med sambo och vovven i en lgh mitt på landet med skogen och vattnet runt hörnet = perfekt;)
Hunden är en kastrerad Amstaff tik på 2.5 år som vi köpte i början på året då familjen som hade henne innan fick en son som är allergisk.
Hon är lugnet själv och sover helst längst på morgonen samt går och lägger sig först på kvällen:) Hennes filosofi verkar vara: Älska allt och alla oavsett ras, färg, storlek, människa eller varelse. Slappa och mysa inne, få tokryck ute och busa järnet i några minuter, men sen kan man mysa på gräsmattan istället, men kommer det en kompis då leker hon gärna tills hon knappt orkar stå längre. Arbeta och lära sig nya saker är roligt - i 5 minuter... men har du en korvbit ja då kan hon anstränga sig i 10 min men sen vill hon hellre vila. Haha

Hon har varit på några utsällningar (med tidigare ägare) och fått fint omdömme men trivdes inte alls så jag tänker inte ställa henne igen. Hon är hur mysig som helst och cool lugn i alla lägen, jag har aldrig sätt henne uppstressad eller aggresiv utan hon tar allt som det kommer och gör det bästa av situationen. Och att träffa nya hundar är super roligt och då vill hon helst att vi ska fram så fort som möjligt! Men vi tränar på att lyssna på mig och inte vara så het på gröten och det går riktigt bra, därför är ju denna träff kanon på både ena och andra viset:)

(lite långt skrivet kanske men det gör nog inget:) )

Låter som perfekta hunden för min vovve att busa med :) För han är det typ fullt ös medvetslös när det gäller busa :p

Jag vet inte riktigt vad som är närmast. Nån som vet något mysig ställe att promenera på?

haha härligt:) vi får se hur dom reagerar med varandra om dom får busa lite, skulle helst vilja ha ihägnat då för dom brukar ju dra iväg lite.

Njae jag är dålig på såna ställen, mitt ute i skogen och ha picknick vore dock mysigt:)

Ja jag vill också ha inhängnat om man släpper litar inte riktigt på min vovve.

Jag vet en hel del mysiga ställen här i Ockelbo att gå på men den kanske finns nån centralare plats att träffas på :)

Rönnåsen här i Ockelbo är mysigt och bra promenad stigar.
Gästrikeleden.
Flera finns det med men har inga namn på det :)

jag kan åka till ockelbo, inga problem. finns det något bra inhägnat där med?:)
för mig behöver det inte vara centralt, och mysiga ställena att promenera och fika på är ju kanon:)

låter ju kanon det:)
Vi kan väl träffas fler än en gång? Först i ockelbo sen i någon av de andra städerna osv. Så kan vi träffas i allas städer:)

Ja precis :) få se om nån annan är intresserad också då! Eller om dom tycker att det är för långt att åka till Ockelbo :p

Ja men om de finns nå trevliga promead vägar i ockelbo kan vi ju själv klart gå dära med:laugh:

Sen om alla ska träffas så kan det ju bli lte problem efter som att min stora hund och kicki_83 hund går inte så bra ihop tråkigt nog..

ojdå gör dom inte? inte ens så ni kan gå promenad? man behöver ju inte gå precis bredvid varandra man kan ju kanske hålla lite avstång eller är dom galna mot varandra?
Och medans vi fikar kanske man kan hålla dom på avstånd ifrån varandra också, eller funkar det inte alls?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hovrandsartros
Tillbaka