Buke vet allt - tror ni man kan tvätta denna?

lady_vip

Trådstartare
10-2.gif

10-4.gif

Sidan är på tyska och jag har mailat dem, men på sidan står att kudden som är i botten är tvättbar i 30 grader, men att de avråder från att tvätta resten...?

Jag kan inte lista ut materialet (de säger på sidan att det är jämförbart med "vinterjacketyg"), men nog borde det kunna tvättas??

Det är ju en hundsäng, så nån gång känner jag att den nog ska tvättas.

Sv: Buke vet allt - tror ni man kan tvätta denna?

Min erfarenhet säger att saker tål mycket mer än det som står på tvättråden. Speciellt hundgrejer och hästgrejer. Däremot hade jag inte tvättat en yllekofta i 90 grader eller liknande. Men den där sängen hade jag stoppat in på 40 grader utan problem.

Jag hade nog vågat testa, kanske på 30 grader första gången :)

Vad snygga de var!! Om du beställer dem, får du jättegärna skriva sedan hur de var och om det var smidigt att få hem dem från tyskland :)

Jag har en liknande och den kör jag i maskin på 40 grader skontvätt. Det man får tänka på är att man behöver en stor tvättmaskin annars klarar inte maskinen av tyngden när den blir blöt. Jag har en tvättmaskin som klarar 7-8 kg och jag får köra kudden för sig och själva bädden för sig och ändå blir inte bädden riktigt ren för den är egentligen för stor.
Min bädd är 60x50 cm ungefär.

Jag har lite samma känsla, men att tillverkaren helgarderar sig och skriver att de inte rekommenderar tvätt..?

owsmatte: Har haft ögonen på dem ett tag, fick tipset från en annan svensk hundägare, så uppenbarligen har det funkat att skicka förr:) De har en sån till sin leonberger, så de borde klara tyngd också.

Jag bor i BRF så vi har ganska stora tvättmaskiner, så nu borde det inte var några problem att tvätta, fast man måste nog dela dem som du säger.

Bryr mig egentligen inte om ifall den blir "riktigt ren", men har en kvalsterallergiker så jag vill tvätta det ordentligt nån gång om året.

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag HAR försökt. Jag lovar att jag har det så jävla mycket även fast vissa kanske inte tror det. Men helt ärligt så som mitt liv har...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 306
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar