Bugatti Hilltop / Belamour

marrissparris

Trådstartare
Har en kompis med ett sto efter Bugatti Hilltop(helsvenskt på mammas sida tror hon är e Ceylon men jag är ej helt säker) som gärna skulle vilja ha förslag på passande hingst (ska betäckas nästa år men vill vara ute i god tid med hingstval). Ganska rejält sto, drygt 170cm,har ej visats tyvärr men är en snygg häst med korrekta ben och bra gångarter. Hon är inne på Belamour(för övrigt den hingsten jag betäckt mitt sto med i år:)). Vad tror ni om det eller någon som har något annat passande förslag?

Sv: Bugatti Hilltop / Belamour

Mitt lånesto är e. Bugatti Hilltop-May Sheriff och är dräktig med Hohenstaufen II
Valet gjordes med stor tanke på att han har fullblod i andra led och stoet är lite "knubbig", Hon har sedan tidigare en underbar 2-åring e. First Wish samt ett föl i år e. Quaterback som visades med 48p varav 9 på typen!

Nu är ju inte "mitt" sto så stor, man kanske tänker annorlunda med ett sto på 170. Då hade jag valt Richfield som jag av ngn anledning är svag för mset för att hans avkommor verkar bli väldigt trevliga...

Skulle jag betäcka om henne nästa år hade jag nog valt BH Lodestar eller Highcruiser, också pga fullblodsinslagen

Men det kommer ju ett bruksprov nästa år med, kanske nya guldkorn poppar upp?

Om man ska jämföra Richfield och Belamour har Belamour många mer plus. Han är mycket mer elastisk, ser ännu mer ridbar ut (tycker att Richfield också ser ridbar ut visserligen) och att han placerade sig i finalen på unghäst-vm. Belamours främsta egenskap är att han verkar så otroligt avspänd och harmonisk i alla situationer.

Men man måste nog ha ett sto med bra halsansättning för att använda honom.

Jag har ett stoföl hemma som är e:Bocelli - Bugatti Hilltop - Mas Media xx som jag är mkt mkt nöjd med.. :love:

Har du ingen bild på stoet? Vad vill stoets ägare göra med fölet? Sälja?

/Isabel

Stoet har mycket fin hals. Belamour har ju ganska rak hals och har sett att en del av avkommorna som legat ute på nätet har ärvt den...

Har tyvärr ingen bild på stoet. Hon ska ha kvar fölet. Tanken var att få fram ett trevligt föl. Stoet är mkt lugnt och vänligt och så verkar ju även Belamour vara=)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 973
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 631
Senast: Hippocampus
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka