Bufo Rana Någon som vet?

EmmaW

Trådstartare
Min häst har åter fått lymfangit:cry: Jag har hört att Bufo Rana ska vara ett bra kompliment till behandling av lymfangit....är det någon som vet? har googlat en del men hittar inte mycket tyvärr, om det är något att har använt det? var får man tag i det?

Alla tips mottages !

Sv: Bufo Rana Någon som vet?

Googlade att det var ett homopatmedel, så vill du lägga pengar på det är det upp till dig.

Det som är huvudsaken vid lymfangit är ju att behandla orsaken till lymfangiten, vilket kan vara väldigt olika. Så det är nog vad jag hade inriktat mig på i första hand.

Som sagt googla på det så får du upp den som säljer det. Jag har haft det på mitt sto för några år sedan då hon väldigt gallig. Det tog bort det till hälften.
Men det som hjälpt är att rida minst 4 dgr/veckan, gärna mer...............iaf på min. Sedan har jag BoT paddar på natten & växlar med BoT ryggtäcke.

Jag personligen tror inte på homeopati och skulle aldrig lägga pengar på det. Däremot har jag själv en häst som väldigt lätt får lymfangit av småsår om hon går i en lerig hage. På henne fungerar det bäst att ha benen rakade så man genast upptäcker alla småsår och kan lägga spritbandage. Klarade oss hela förra vintern utan några problem alls.

Har inte provat medlet men på min som lätt blir svullen av minsta lilla knappnålssår funkar det bra att tvätta noga med varmt vatten och grönsåpa, därefter skölja med jodopax och sedan på med en halv flaska alsolsprit och värmande omslag, allt medan benet är varmt efter tvätt. Blött, rent och varmt som sjutton en natt och dagen efter är benet som nytt ;-) Upprepas vid behov. Jag brukar låta bandaget sitta ett dygn ungefär.

Bufo rana D12 köper du på dcg ( googla) och det stämmer att det är bra på just lymfangit..skulle tippa på att med frakt och postförskottsavgift att du hamnar på runt 140 kr.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 418
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
746
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka