budgetstövlar

Fiorano

Trådstartare
Jag måste helt enkelt köpa nya stövlar. Mina gamla Cavallo anno 1998 är visserligen i fint skick, men jag har blivit för tjock.

Vill ha ett par vettiga dressyrstövlar med dragkedja, och defivitivt ingen snörning. Hööks har ett par för 1.500:- och det är typ min budget. Men finns det något annat märke som har ett vettigt alternativ till hööks?

Sv: budgetstövlar

Om du lägger till ett par hundralappar har väl Mountain Horse några modeller under 2000 kronor. I vissa ridsport affärer har jag också sett att de sålt måttbeställda ridstövlar som inte blivit uthämtade av olika skäl till ganska bra pris och har man tur kan ju några passa.

Jag säger som Centaur; kolla begagnat! Jag hittade ett par toppenfina Levad för 700:-, trots att mina vader inte är åt det smalare hållet. Menar inte att dina vader säkert är breda alls, men jag upplever det svårare att hitta stövlar med 40 cm i omkrets, så jag är otroligt glad över mitt fynd! :laugh:

Vilken bra tråd! Mina dragkedjor gav också upp i lördags och nu traskar jag runt i urgamla gaiters. Det funkar ju, men det känns mystiskt när benen plötsligt inte väger något. :) Jag skall lämna in mina gamla stövlar till en cobbler (vad 17 heter det på svenska? Kan man helt enkelt säga skomakare?) nu i veckan men är inte alltför övertygad om att de kan fixa dem. Kedjorna begick självmord och tog med sig en bit av lädret baktill. Med andra ord letar jag nya stövlar!

Jag letar ungefär i samma prisklass som du, men kan absolut tänka mig att gå upp över 2000. Dock vill jag gärna ha ett par bruna stövlar då jag inbillar mig att de är mindre varma än svarta, och vi har just nu 30 grader C här i byn (med andra ord, sommaren kommer att koka). Jag har kikat lite snabbt på Pioneer (det är Jacson, eller hur?) och eftersom jag skall till Sverige på en snabbvisit nästa vecka, skulle jag bli glad om någon ville berätta för mig hur de är i kvaliteten. Jag vill så gärna ha ett par bruna budgetstövlar (vilket absolut inte finns i det här stora landet), och vill helst inte vänta flera veckor på leverans från Långtbortistan...

jag skulle nog säga att pioneer är värdelösa som dressyrstövlar. lädret är typ som resår, det är jättejättetunnt och sladdrigt. då kan du lika gärna rida med skor och chaps.

dom flesta modeller från cavallo och petrie går att beställa i brunt. på cavallos hemsida så står det vilka som finns i brunt som standard. :)

Jag köpte i vintras ett par från mountain horse för 1800 kronor. Modellen heter sportive high rider II och är utan snörning men med dragkedja. Hittills är jag mycket nöjd med mitt köp, så de kan jag tipsa om! :)

Lycka till med stövelköpet! :banana:

jag har ett par pioneer och är jättenöjd. visst, dom är mjuka och kanske inte lika snygg som en klassisk dressyrstövel men dom är verkligen bekväma och kvaliten känns väldigt fin för dom pengaran och känns långt ifrån så tråkiga som tex en hööksstövel men de är min åsikt de;)

Jag tycker de på Hööks funkar jättebra, har sånna, och ja, alla tycker de är snygga :D Och de funkar bra också, mjuka och följsamma :love: Enda felet är väl att den börjat få lite skav "/ Och har inte haft de jättelänge. Men sen använder jag ju de inte bara till att rida i, utan även som "stallskor" ;)

Om det är dessa du menar? :)

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200045&deptid=80

Som många redan sagt, kolla begagnat! Hittade ett par fina Cavallo som jag fick för 660:- plus frakt! Rätt nice då de egentligen kostade runt 3-4000 :D

Tack så mycket för alla svar! Har kollat lite begagnat men känner att jag måste prova dom. Har 38 i mina nuvarande Cavallo, men de är egentligen för stora i foten. Är lite frustrerande för jag har 37.5 i skor så det varierar vilken storlek jag har beroende på vilka märken jag köper. Sen är jag student också (visserligen med extrajobb-men med en chef som inte är så snabb på löneutbetalning...), så även 2.000:- är billigt är det 500:- för mycket.

Tack snälla för svar. Då går Pioneer bort direkt. Jag vill verkligen inte ha ett par sladdriga mjuka saker - då kan jag lika gärna rida i strumpor och gympaskor (:eek:).

Problemet med att beställa Cavallo eller Petrie är att det tar sådan !(/)!"!%&/!"%&/! tid när man bor i det här stora landet, och det är nästan alltid krångel på vägen. Jag tror nästan jag får ta en tur till Brooklyn och prova ut ett par svindyra men sagolika Der Dau. Det får väl bli en födelsedagspresent... (och hästen får gå utan sadel över sommaren, men det struntar han nog i :D).

Köpte mina på Börjes Tingsryd för 3 år sen, 1195 riksdaler, sitter skitbra, jag älskar dom!

HÄR är en länk direkt till dom!

Jag köpte i vintras ett par från mountain horse för 1800 kronor. Modellen heter sportive high rider II och är utan snörning men med dragkedja. Hittills är jag mycket nöjd med mitt köp, så de kan jag tipsa om! :)

Lycka till med stövelköpet! :banana:

Har ocksa ett par MH Sportive High Rider II :) Kanonbra! Fast mina ar for korta nu...

Jag har ett par från Hööks som kostade runt 1800-1900:-. Sköna att rida i från dag 1 och är riktigt snygga!

Om tigerflicka köpte sina för mer än ett år sedan så är det samma hööksstövlar som jag har. Jag köpte mina för ganska precis ett år sen, och då var de utgående ur sortimentet, så jag fick dem för halva priset! (tror de kostade 1800 egentligen)

Jag gillar mina stövlar, de är riktigt sköna. Hade kunnat vara lite mer stöd i dem, men de är inte direkt sladdriga heller.

Och jag som varit så skeptisk mot Hööks stövlar köpte faktiskt exakt dom stövlarna i förra veckan! Dom är jättesköna, lite mer stöd än mina italienska mjuka och snygga! Enda jag inte är så förtjust i är ju snörningen men so what, för det priset kan jag leva med det!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 563
Senast: Eamene
·
Dressyr Funderar på ett par nya stövlar att använda vintertid. Har i dagsläget fårskinnsfodrade bruna Petrie Olympic och de är båda jättesnygga...
Svar
4
· Visningar
1 540
Senast: Centaur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka