Budgetera hästhållning

snurpe

Trådstartare
Jag håller på att lägga upp en budget för att hålla häst. Hittills har jag med följande poster:
Uppstallning, ensilage, kraftfoder, stallströ, hovslagare, övrigt foder (exempelvis mineraler, betfor el dylikt), träningskostnader, försäkring.

Vad har jag missat? :smirk:

/snurpe

Veterinärvård och utrustning. Det är bra att ha en buffert på åtminstone ett par tusen om hästen blir sjuk eller något av utrustningen går sönder.

Utrustning hade jag skrivit med men glömt här på buke. Jag lägger till en veterinärbuffert :)

/snurpe

Jag tycker att man åtminstone ska ha så stor buffert som självrisken är.

Själv har jag en större än så, men det har ännu inte haft något behov av! :)

Hur du ska ta dig till stallet kostander och utrustning till dig själv.

Vaccinationer. Ev transportkostnad till träning (om du tex måste hyra transport).

När du har budgeterat klart inkl "oförutsedda utgifter" lägger du till ytterligare någon tusenlapp. :D Det kostar alltid mer än beräknat, hur noga man än är.

Lycka till! :)

//Alice

Liknande trådar

Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 612
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 289
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Har en fantastisk häst på foder just nu fram till juli 2013. 4 år och har relativt bra kapacitet för vad jag vill ha ut av min ridning...
Svar
16
· Visningar
2 434
Senast: Monifa
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 210
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar