Bucas storlekar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Taz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 5 187

Taz

Trådstartare
Hej!

Är sugen på att köpa ett Bucas celtic Stable 150g.

Har aldrig ägt ett Bucas täcke så jag undrar hur dom är i storlekarna?

Han har 140 i Horseware o det sitter perfekt, men han har även andra täcken i 135 cm o någon sitter bra o någon är för kort.

Vad tror ni man ska ta för storlek i Bucas? 135? 140? om man då jämför med Horseware.

Han är ett Fullblod, inte allt för klen;)

Sv: Bucas storlekar?

Jag har ett amigo (stalltäcke) i 140 och ett bucas irish stable även det i 140, så jag tycker att de är jämförbara. Bucas upplever jag något rymligare än amigo i bogen. Är supernöjd med dem båda !

Jag har ett Bucas (Irish turnout, 50g) och ett Amigo (Hero, 200g). Båda i stl 130, båda har ett par cm till godo i längden (men samtidigt skulle 125 troligen bli på gränsen).
Hästen är en fjordhäst. Inte supergrov, men inget staket heller :angel:

På längden är det samma, men jag hävdar att amigo är trängre i bogen än Rambo och bucas.

Har haft 140 på min i både bucas och amigo (mio), och längdmässigt var dom lika. Men fick sälja amigo-täcket pga för trångt i bogen.

*kl*

Hahahaha:D Vad olika man uppfattar det! Jag använder inte Horseware längre till ponnyn eftersom hon fick bogskav pga av att HW var alldeles för stort i bogen. Upplever Bucastäckena jag har istället som betydligt trängre i bogen och skaven försvann helt när jag bytte täcken.

(Kan fö rekommendera Protectortäckena också! Väldigt glatt överaskad över passformen:))

Har en travare som är 165 hög, rätt kort i ryggen, är inte allt för bred i bringan men har ändå rejäl bog.

Hööks täcken: 135 (bra på längden, nästan lite kort, för stora i bogen)
Cabejo täcken: 140 (nästan lite för kort)
Bucas Smartex turn out: 140 (sitter helt perfa)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 838
Senast: Squie
·
Utrustning Hej, vill köpa ofodrat regntäcke och hsr hittat Mio på Hööks. Men, ska jag ta 130 eller 140? Vanligtvis har hästis 135. i alla sina...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: WBanna
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som... 2
Svar
20
· Visningar
2 425
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka