Bucas Smartex Turnout Färg?

W

Wildiz

Har redan börjat kolla lite täcken inför vintern åt min ponny.. :angel: Kanske lite tidigt men känns bra att vara väl rustad när kylan väl kommer ;)

Har nästan bestämt mig för ett Bucas täcke, troligen Smartex Turnout.
Funderar bara på vilken färg..? Är blå eller grön snyggast till min brunblack? Skulle vara kul att veta vad ni andra tycker.. :p

Smartex_Green.jpg

7460915_m.jpg

Va tycker ni för övrigt om just valet av täcket? Hört att det fastnar mycket hår på insidan men det verkar ändå bra eftersom det lätt suger upp svett mm..:p
Dela med er av era åsikter :bow:

Sv: Bucas Smartex Turnout Färg?

Åh det är ett sånt jag funderar på! Jag har en riktigt röd fux så jag skulle nog vilja ha det gröna!

Men jag hade röstat på det gröna för din del också!

Jag skulle tagit det gröna till en brunblack.
Angående hår som fastnar så är det lätt att skrapa bort med en svettskrapa, fast med den taggiga sidan utav den!

Åh det är ett sånt jag funderar på! Jag har en riktigt röd fux så jag skulle nog vilja ha det gröna!

Men jag hade röstat på det gröna för din del också!

Ah, det gröna hade nog passat bra till din häst :laugh: Jag överväger nog också åt det hållet:p

Jag skulle tagit det gröna till en brunblack.
Angående hår som fastnar så är det lätt att skrapa bort med en svettskrapa, fast med den taggiga sidan utav den!

Tack för tipset det blir nog användbart :idea:

jag har en mörkbrun grabb och har tre färger på bucas täcken och helt klart är camel snyggast tycker jag :)
24198821.jpg

24833351.jpg

26600378.jpg

fast annar grön, blå är trist.

just ja, ja de fastnar hår men bara att borsta av. Jag har innan använt mest HW täcken men använder mer och mer mina bucas börjar trivas bättre med dom och så har dom en riktigt bra halsfunktion. Har dock bara en hals i camel så ser lite roligt ut när halsen åker på de andra täckena. hehe

Ja, håren verkar inte vara så stort problem ser jag, läste ju innan i en annan tråd att detta var förfärligt:p men jag tycker själv att de andra funktionerna slår ut lite hår :D

Liknande trådar

F
Utrustning Min första tråd här på Buke så jag hoppas den hamnar rätt! :o Har precis fått hem mitt nya täcke (BUCAS IRISH TURNOUT 5o g) satt bra...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama