Bucas Select Turnout

Thalbaz

Trådstartare
Min pålle behöver nytt täcke och jag funderar på ett Bucas. Jag väljer mellan Smartex rain och Select men det lutar mer åt ett Select då jag inte är förjust i fleecefodring...

Någon som har ett Select? Hur är de i passformen, sitter de bra med foder under? Klarar de lite tuffare tag? Hur är de storleksmässigt? Just nu har han ett Amigo utan foder i stl 135 men det är ca 5-10 cm för kort i övrigt sitter det bra.

Min pålle behöver nytt täcke och jag funderar på ett Bucas. Jag väljer mellan Smartex rain och Select men det lutar mer åt ett Select då jag inte är förjust i fleecefodring...

Någon som har ett Select? Hur är de i passformen, sitter de bra med foder under? Klarar de lite tuffare tag? Hur är de storleksmässigt? Just nu har han ett Amigo utan foder i stl 135 men det är ca 5-10 cm för kort i övrigt sitter det bra.

Jag tycker de är normala i storlekarna. Tycker de sitter skapligt på plats, ger inte skav, men att täckena är onödigt tunga. Dessutom är jag inte nöjd med skaltäcket som är svårtorkat och jag är inte helt övertygad om att det håller vattentätt heller :crazy: Köpte detta i tron att det skulle fungera som HW med liner, men köpte ett Rambo skaltäcke med 200 g liner på mässan istället som jag upplever mycket bättre faktiskt, trots att det blev något dyrare. Så för oss blir det inte Bucas igen..

Jag har ett par bucas i olika modeller, två är köpta begagnade men de håller fortfarande ute regn helt perfekt. Kan kännas helt genomblöt men hästen är alltid helt torr under. Håller med att de är lite onödigt tunga dock.

Jag gillar fleecefoder, visst där fastnar en del hår men man kan lägga det på en blöt/fuktig häst och den torkar, samma ifall de skulle bli lite blöta under täcket. Min har fått tråkigare päls av normal fodring än av fleecefoder.

Senaste införskaffade är ett bucas multipower som jag är jättenöjd med. Sitter som en smäck på mitt fullblod med 135 i storlek.

Jag har två Smartex och jag har varit jättenöjd med kvaliteten. Har dock tröttnat på fleecefodret (hästen får skav dessutom tar det en halvtimma att avhåra såpass att jag kan med att lämna in det till tvätt) så nästa blir ett Rambo så man kan ha liner.

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 813
Utrustning Jag är Horsware-fantast, men känner att jag skulle behöva ett ombyts-skal till min häst. Då man inte bajsar pengar så tänkte jag att... 2
Svar
26
· Visningar
10 110
Senast: YW1966
·
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 791
Senast: Liten
·
Utrustning Måste nog skaffa nytt vintertäcke till pållen, men kan inte bestämma mig. Det måste vara ordentligt varmt då hon förra vintern frös med...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: orion_x
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden