Jempa
Trådstartare
Hästen behöver ett tunnt, hyfsat slitstarkt täcke för varmare vår/höstdagar och kyligare sommardagar. Hästen tål vatten, men jag är lite lat... Täcket är främst tänkt att använda som skydd mot lera de dagar jag vill ha en ren häst och inte hinner med att stå och lersanera i flera timmar t.ex. inför en träning/tävling.
Bucas Freedom har nylonfoder, Sunshower "nätbrynjefoder". Rent spontant tycker jag att det känns som att Sunshower borde vara luftigare, men är det så? Dock har hästen lätt för att få skav av täcken som inte har nylonfoder fram, skaver nätfodret? (Jag har provat stallkompisars ovan nämnda täcken och de verkar sitta bra fram utan att ligga tight över bogarna)
Och ja, jag vet att Horseware och andra märken finns, men nu är det just ovan nämnda Bucas jag undrar över.
Och finns det redan en sådan här tråd kan ni väl hjälpa mig dit?!
Tack
Bucas Freedom har nylonfoder, Sunshower "nätbrynjefoder". Rent spontant tycker jag att det känns som att Sunshower borde vara luftigare, men är det så? Dock har hästen lätt för att få skav av täcken som inte har nylonfoder fram, skaver nätfodret? (Jag har provat stallkompisars ovan nämnda täcken och de verkar sitta bra fram utan att ligga tight över bogarna)
Och ja, jag vet att Horseware och andra märken finns, men nu är det just ovan nämnda Bucas jag undrar över.
Och finns det redan en sådan här tråd kan ni väl hjälpa mig dit?!
Tack