Bucas Freedom eller Bucas Sunshower

Jempa

Trådstartare
Hästen behöver ett tunnt, hyfsat slitstarkt täcke för varmare vår/höstdagar och kyligare sommardagar. Hästen tål vatten, men jag är lite lat... Täcket är främst tänkt att använda som skydd mot lera de dagar jag vill ha en ren häst och inte hinner med att stå och lersanera i flera timmar t.ex. inför en träning/tävling.

Bucas Freedom har nylonfoder, Sunshower "nätbrynjefoder". Rent spontant tycker jag att det känns som att Sunshower borde vara luftigare, men är det så? Dock har hästen lätt för att få skav av täcken som inte har nylonfoder fram, skaver nätfodret? (Jag har provat stallkompisars ovan nämnda täcken och de verkar sitta bra fram utan att ligga tight över bogarna)

Och ja, jag vet att Horseware och andra märken finns, men nu är det just ovan nämnda Bucas jag undrar över.

Och finns det redan en sådan här tråd kan ni väl hjälpa mig dit?!

Tack :)

Sv: Bucas Freedom eller Bucas Sunshower

Jag var nöjd med mitt sunshower, bortsett från att tyget var så skört så täcket gick sönder fort..

Jag har ett Freedom och det är nog mer vad du såker än ett Sunshower. Sunshower är mer gjort för varma dagar då man av ngn anledning ändå vill ha täcke på. Freedom är lite robustare men ändå i tungt och klumpigt-håller regn mycket bra!

sunschower är ett skittäcke och det fungerar bättre med ett typ bomullstäcke eller bävernylonstäcke att de de dagar du nämner.
När sunshower blir blött är det lika trevligt som ett duschdraperi!

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 980
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka