Bucas flughuva

domino

Trådstartare
Har ijag inhandlat idag.
Tänkte höra med er andra som har den om ni är nöjda, är den bra?
Har flughuva (ljusblå TM från H**ks) varvat med grimma/flyweil. Men pållen får skav av det mesta nu på sommaren. Det fick han även förra sommaren, lät honom gå utan mest då men han fick ögoninflamation då istället.
Har hört gott om Bucas flughuva och tänkte prova den. Tror ni den kan vara bra för min min häst? *hoppas*

Hon i butiken sa att den är mkt bättre än de med teddy runt om då de skaver då teddyn blir fuktig av svett etc. Så jag tänkte att det kan ju vara värt att prova iaf!

Sv: Bucas flughuva

Jag är jättenöjd med min....den ser ny ut tvättad fast den inte är det och har varit med om omild behandling av hagpolaren.
Förra året fick denna häst 3 st för 100 kr styck och de är kastade nu.Denna har goda chanser att klara sig ett bra tag till.

// Åsa

Den är jättebra, men ger tyvärr min häst skav vid ganascherna. :(
Men min pålle får skav av det mesta så.

jättebra!!! men vissa hästar tycker inte om huvor, arrow verkar mer irriterad av huvan än flugorna. men kefir har sin på sig om det är mkt insekter, och på honom funkar den fint!! :)

Har Bucas-huvan till min häst som får skav av precis allt. Har använt den i två veckor nu och hittills har den varit toppen. Fördelarna är att den är rymlig utan att bli "säckig"; har tät, tät och hållbar väv som ändå är mjuk och går att se igenom (har provat själv :D ).
Tyvärr får hon lite skav vid sidorna om nosryggen (om du förstår hur jag menar), men det är ändå väldigt lite med tanke på att det är en så skavkänslig häst som har på sig den dygnet runt. Hon verkar själv tycka den är toppen, och hon är ändå damen som protesterar om något känns fel.

Tycker bucas flughuva är jättebra!
Men min häst är expert på att klä av sig allt man klär på henne, även HELA boots :bump: (fråga mej inte hur) och tar även av sig flughuvan. men Bucas har helt klart bäst passform och min skavhäst har inte fått skav än. :banana:

Däremot så brukar jag slänga på en grimma över huvan och då sitter den där :idea: . Frågan är väl bara hur lång tid det tar för henne att klura ut hur man får av sig grimman, lite tajtare än den vanliga haggrimman...

Jag har nog provat dom flesta flughuvor som finns på markanden. Den enda jag är 100 % nöjd med är just Bucas. :love: :love:

Låter super!
Han har nu haft på sig sin ett dygn och den har suttit kvar och bra. Han verkar trivas med den! Inga skav ännu från den vad jag kunde se så! :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 513
Senast: ameo
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Så var det den där tiden på året igen - insekterna är på väg att vakna till och de första gängen mygg har spanats in på ridturerna i...
Svar
16
· Visningar
2 791
Senast: Liten
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 118
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka