Bu eller Bä, Dressyrsadlar

MattiZ

Trådstartare
Idag har jag provat ut dressyrsadel åt min häst. Och jag blir galen.. Vaaaaaad ska jag välja?

Pfiff Amaretto
Santa Cruz Arthur

Båda passade hästen bra, men hon tyckte jag red bättre i Pfiffen, där emot gillade jag Cruzen bättre personligen. Kan jag uppleva så fel? alltså att jag rider sämre i den, men ändå gillar den bättre? Fick en känsla av att Pfiffen fick mina knän att peka utåt lite, är de bra/dåligt?

Knep lite med knäna i Cruzen men det har snarare med min bålstyrka att göra? Kände inte att jag kunde sitta ner i traven bra i Pfiffen... Sämre stöd? Synd vi inte tog några bilder.

Men vad ska man gå efter, vad hon såg från marken eller vad jag kände?

Svårt, jag skulle spontant säga känslan, men å andra sidan köpte jag en sadel som jag gillade och trodde var bra för mig, sedan när hästen behövde en ny blev det en annan och plötsligt föll sitsen på plats...

Cruzen vet jag ingenting om men jag hade en amaretto ett tag. Jag tyckte att den var skön men kunde inte sitta i traven i den (en av mina svagheter) och nu har jag en sadel som inte alls är lika "mycket" och trivs bättre med det. Då finns lite rum att laborera eftersom jag inte hittat min perfekta sits än.

Jag går ner stöd i Cruzen tyckte jag absolut. Pfiffen kunde inte jag heller sitta ordentligt i sin sagt så tycker inte det är något positivt lix.

Sedan blir jag smått fundersam, sadelutprovare så att han hade MW i Cruzen och en 3.a i amaretton. Skiljer inte det sig från varandra? Eller e jag lost som tror amaretton räknas som vid?

Jag går ner stöd i Cruzen tyckte jag absolut. Pfiffen kunde inte jag heller sitta ordentligt i sin sagt så tycker inte det är något positivt lix.

Sedan blir jag smått fundersam, sadelutprovare så att han hade MW i Cruzen och en 3.a i amaretton. Skiljer inte det sig från varandra? Eller e jag lost som tror amaretton räknas som vid?

Strl på bommen skiljer sig mellan tillverkarna.
Lättast är väl att mäta graderna?

Säkert får isf be henne göra det men det känns lite skumt kanske. Att jag ska köpa en annan sadel som hon inte säljer men som hon provat ut åt mig.. he

Min amaretto var 2 vilket var normal om jag kommer ihåg rätt. Alltså inte alltför konstigt om 3 motsvarar normal mot vid alltså "mw". Och så är alla märken olika förstås.

Min amaretto var 2 vilket var normal om jag kommer ihåg rätt. Alltså inte alltför konstigt om 3 motsvarar normal mot vid alltså "mw". Och så är alla märken olika förstås.

Aha, då fick jag bara fel information om den sadeln :)

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 017
Senast: sandrafors
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 748
Senast: oki
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 660
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp