sopgumman

Trådstartare
Blir galen snart.

Jag och min sambo har varit i lag i snart 8år, med ett uppbrott på 1 år.

Jag gick från en relation rakt in i den här, vi flyttade ihop efter 6 månader kanske! Bara det var väl inte så smart.

Tror det nästan bara har varit en praktisk relation, han kan mycket om bilar, har gård och har byggd en lösdrift åt mina hästar.
Har känts mer som om vi varit friends with bennefits. Men det finns inga känslor. Jag vill bara vara själv, men kan inte förmå mig att göra slut.

Han kan inte sluta Tjat om barn ochjag vill inte, inte med han!

Sen här vid nyår började jag höras med mitt ex. Bara som vänner, inget mer! Men för 2 veckor sen sprang vi på varandra på krogen och det var som tid och rum bara försvann.
Har hörts varje dag sen dess och träffats 2 gånger.
Inser nu att det är så här man ska ha det med sin partner. En mer varmhjärtad person finns inte.

Ursäkta ett långt konstigt och flummigt inlägg men jag tror att jag bara behövde skriva av mig. I hjärtat vet jag nog vad som är rätt.

Kärlek åt alla.

Dock är det ju vardagen som är viktig i längden.
Dom där blossande känslorna lägger sig oavsett med tiden.
Vardagen är viktigast om man vill ha ett samboförhållande tycker jag.

Visst är det vardagen som är viktig men jag vill inte leva i ett förhållande utan de blossande känslorna. För mig är det inte längre ett förhållande då utan en praktisk (i bästa fall) konstruktion där man fortsätter leva ihop av gammal vana. Hos mig har de känslorna ännu inte lagt sig efter 17 år ihop med min partner och jag hoppas att de aldrig gör det heller.

Visst är det vardagen som är viktig men jag vill inte leva i ett förhållande utan de blossande känslorna. För mig är det inte längre ett förhållande då utan en praktisk (i bästa fall) konstruktion där man fortsätter leva ihop av gammal vana. Hos mig har de känslorna ännu inte lagt sig efter 17 år ihop med min partner och jag hoppas att de aldrig gör det heller.
Fast det är till och med bevisat genom seriös forskning att ingen är nykär över flera år.. Kroppen klarar inte det.
Jag tvivlar inte på att du älskar din man och är kör i honom trots 17 år .
Men nykärsdrogen är inte samma.

Blir galen snart.

Jag och min sambo har varit i lag i snart 8år, med ett uppbrott på 1 år.

Jag gick från en relation rakt in i den här, vi flyttade ihop efter 6 månader kanske! Bara det var väl inte så smart.

Tror det nästan bara har varit en praktisk relation, han kan mycket om bilar, har gård och har byggd en lösdrift åt mina hästar.
Har känts mer som om vi varit friends with bennefits. Men det finns inga känslor. Jag vill bara vara själv, men kan inte förmå mig att göra slut.

Han kan inte sluta Tjat om barn ochjag vill inte, inte med han!

Sen här vid nyår började jag höras med mitt ex. Bara som vänner, inget mer! Men för 2 veckor sen sprang vi på varandra på krogen och det var som tid och rum bara försvann.
Har hörts varje dag sen dess och träffats 2 gånger.
Inser nu att det är så här man ska ha det med sin partner. En mer varmhjärtad person finns inte.

Ursäkta ett långt konstigt och flummigt inlägg men jag tror att jag bara behövde skriva av mig. I hjärtat vet jag nog vad som är rätt.

Kärlek åt alla.

Jag vet inte hur du tänker om du vill satsa på ditt ex eller vad men jag skulle se exet som en katalysator. Hen påvisar bristerna i ditt nuvarande förhållande men det gör inte exet till någon du absolut ska satsa på. Hen är ju förmodligen ett ex av en bra anledning men det vet ju bara du.

Vill du vara själv så vill du. Då finns det ingen annan utväg än att göra slut. Kasta dig sedan inte in i något nytt förren du har landat i dig själv, hittat hur du vill vara och leva. Då kan du hitta en partner igen om du vill.

Fast det är till och med bevisat genom seriös forskning att ingen är nykär över flera år.. Kroppen klarar inte det.
Jag tvivlar inte på att du älskar din man och är kör i honom trots 17 år .
Men nykärsdrogen är inte samma.

Länk? Jag vet ju vad jag vet och jag vet ju vad jag känner och jag vet att jag inte vill leva utan det.

Länk? Jag vet ju vad jag vet och jag vet ju vad jag känner och jag vet att jag inte vill leva utan det.
Finns rätt mycket om man googlar.
En studie var att förälskelsefasen höll i sig så länge så man hann bli gravid och föda barnet :)
Men de flesta säger att mer än 18 månader orkar inte kroppen våga nykär för det tar för mycket energi.
Detta har stämt på mig , har varit tokkär drygt ett år i alla mina ex. Sedan har jag tröttnat eller börjat se dom som älskade vänner som jag kan ha sex med.

Enligt definitionen av förälskelse den länken ger har jag isåfall aldrig varit förälskad. Jag har aldrig känt detta t ex. "I förälskelsen luckras gränserna mellan det egna jaget och den andra upp. Man blir mottaglig för en annan människas väsen, ofta rent av uppslukad. Den andra personen upptar plötsligt alla ens tankar och allt annat blir mindre viktigt. Hunger- och trötthetskänslor minskar, sexlust och behovet av närhet ökar." Det är inte förälskelse för mig. Inte heller detta stämmer för mig "Under förälskelsen har vi en benägenhet att se det vi vill se hos den andre, och vi blir sämre på att uppmärksamma egenskaper som vi tycker mindre bra om." Jag har aldrig haft svårt att se människors olika sidor. Det är helhetsbilden som är viktig för mig. Det som beskrivs i länken ser jag snarare som en flirt, något man drömmer sig bort med som att bli kär i en idol, inte i en riktig människa.

Förälskelse för mig är att bara tanken på min partner får mig att le och det pirrar i mig.

Och man vet varför det tar slut...
Ja ja vet precis varför det tog slut då. Vi var unga och med 4 års åldersskillnad, jag blev gravid, gjorde abort han ville vara ute och umgås och festa med sina kompisar som det flesta 17 åringar. Vi träffades även en period för 5 år sedan men det kändes inte rätt då heller. Idag 9 år senare vet vi nog bättre vad vi vill med livet

Ja ja vet precis varför det tog slut då. Vi var unga och med 4 års åldersskillnad, jag blev gravid, gjorde abort han ville vara ute och umgås och festa med sina kompisar som det flesta 17 åringar. Vi träffades även en period för 5 år sedan men det kändes inte rätt då heller. Idag 9 år senare vet vi nog bättre vad vi vill med livet
Oavsett hur du känner för ex så håller jag med @TinyWiny. kasta dig inte in i ett nytt förhållande utan ta det lugnt. Känn efter vad du vill, avsluta det du har och känn efter sen om du är redo för något nytt eller om du nu bara vill ha något annat.

Jag tvivlar inte på att du älskar din man och är kör i
Dock är det ju vardagen som är viktig i längden.
Dom där blossande känslorna lägger sig oavsett med tiden.
Vardagen är viktigast om man vill ha ett samboförhållande tycker jag.

Klart att vardagen är viktig. Men en vardag utan det där lilla extra pirett, varma känslan och stark attraktion är inget för mig.

Oavsett hur du känner för ex så håller jag med @TinyWiny. kasta dig inte in i ett nytt förhållande utan ta det lugnt. Känn efter vad du vill, avsluta det du har och känn efter sen om du är redo för något nytt eller om du nu bara vill ha något annat.
Ja jag hade ju inte tänkt bryta upp det här och flytta ihop med exet nu imorgon.

Jag lär hitta mig ett eget ställe där jag kan få lugn och ro och hitta tillbaka till mitt gamla jag. Det är 15 mik mellan. Och jag kan inte sluta mitt jobb nu, (precis blivit befordrad)

Nu när jag skrivit av mig lite, fått ner känslorna med bokstäver så var kvällen på krogen mer ett uppvaknande av hur man ska känna för sin andra hälft. Det har jag inte känt på flera år, pirrigt i magen en längtan ett lugn och en sån otrolig lycka

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: miumiu
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 337
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII