Bryta upp med sambo

Mirabella

Trådstartare
Hur vet man att det är rätt beslut? Att man inte ångrar sig? Att man någonsin kommer hitta någon som känns rätt på alla vis? Och var bor man tills man hittat nytt boende?

:(

Hur vet man att det är rätt beslut? Att man inte ångrar sig? Att man någonsin kommer hitta någon som känns rätt på alla vis? Och var bor man tills man hittat nytt boende?

Om tanken finns där och funnits en längre tid är det nog rätt beslut. Om det är något som skulle gå att åtgärda bör man enligt mig ge sin partner en ärlig chans så man kan jobba på det tillsammans.

Om man ångrar sig? Ibland kanske men då får man tänka på orsaken till att man bröt.

Man kan bo kvar en tid, bo hos släktingar eller hos vänner.

Du kanske hinner ångra dig 100 gånger. Men varför funderar du ens tanken? Du vill kanske något helt annat helt enkelt. Man behöver inte stanna hos en person. Ni båda kan komma att träffa nya och intressanta människor.

Jag bodde kvar hos min (fd) kille tills jag hittade ett nytt boende.

Jag bröt upp med min sambo för cirka en månad sen. Det känns fortfarande fruktansvärt, men vi kan inte leva med varandra. Älskar honom fortfarande :(

Jag fick flytta hem till mina föräldrar. Det är ett helsicke att hitta lägenhet i denna stad.

Det är (eller kan vara) jättetufft att bryta upp med sin sambo, jag gjorde slut med mitt ex för 2,5 år sedan. Vi älskade varandra väldigt mkt men kunde inte leva ihop. Han hade flyttat in hos mig och fick bo kvar tills dess att han hittat nytt. Jag ångrade mig många gånger efter det men visste ändå att det var rätt beslut, vi hade aldrig kunnat fortsätta leva ihop, vi var alldeles för olika! Nu bor jag med nuvarande sambo och vi har nyss fått barn ihop, det gick ganska fort men vi är mycket mera rätt för varandra :)

Urs ja att bryta upp är ledsamt och tufft samtidigt som man ibland måste just för att det inte går... jag funderade ofta om jag gjorde rätt när jag gick ifrån mitt ex, min första stora kärlek! Vi hade passar mycket bättre ihop nu än då, han är äldre och vi var på olika ställen i livet. Vi var i det läget att vi sårade varandra mer än vi lyfte varandra tyvärr!

Vi gick isär för 10 år sen nu, jag har hittat världens bästa man för 5 år sen, men det var inte försen efter de åren jag var redo att gå vidare.

Låt det ta tid! Varför vill du gå skilda vägar? Är det något ni skulle kunna jobba på?

Klart att det finns de som ångrat ett uppbrott.

Även om jag aldrig träffat någon.

Säger detsamma.

Det är ju inte det första folk i gemen tänker på; att bryta upp. Det har gått rätt långt innan just den tanken infinner sig. Då tror jag många redan är rätt klara, men har svårt att fatta beslutet.

Och visst finns det många gånger att ångra sig, när det blir svårt att vara själv. Någon som rensar avloppet, någon som borrar hålet, någon som fixar bilen. Men det ordnar sig, och rätt vad det är står jag där och tänker att "hur ska jag någonsin orka vara i en relation igen?".

Jag tror att har man väl börjat fundera på om det verkligen är rätt så är det inte rätt. Är det rätt vet man att det är rätt. Man kanske ångrar sig några gånger, och många gånger kommer man vara övertygad om att det är helt rätt beslut. Däremot kommer man till slut komma över och kunna gå vidare och då kommer man träffa någon som man blir ännu mer kär i, och någon man klickar med. Jag har haft flera långa förhållanden i livet och jag kan inte säga att jag älskat den ena mer än den andra, men jag har inte haft några problem med att hitta någon ny.

Jag har bott kvar i bostaden tills jag hittat något annat, dvs delat bostad med exet.

Jag tror tyvärr man ofta ångrar sig för att man är rädd att vara ensam/själv. Se istället detta som en möjligt att utvecklas & att lära att vara själv. ja det är svin tufft! Men, what doesnt kill you, makes you stronger. Trust me :grin: Man lär sig istället så oändligt mycket om sig själv, och där finns jo oftast en massa bra anledningar till man tänker så! (att man vill göra slut). Kom ihåg dessa när det känns tufft. För någon månad sen gjorda jag slut med min sambo genom två år. Han va skön på vissa sätt, typ Amazing sex, hade köpt världens finaste hus ihop och sånt, men han tryckte ner mig som ordentligt, fick panik attacker och ångest när vi va ihop (long story) och slutade med han va otrogen. Så jag lämnade hans sorry ass... ja det är/har fan inte varit lätt, men den tunga bördan som är borta från mina axlar, det är så värt det. Jag har inte ångrat mig än & när jag får tanken så ringar jag min familj & vänner. Dom är världens bästa stöd och ser honom för den rövhat han är.

Det är inte världens undergång att göra slut, men i ett dåligt förhållande kan man fara frukansvärt illa och får långvariga psykiska men istället. Livet är för kort till att vara med någon bara för att slippa vara själv.

Hellre bryta upp och ha chansen till ett lyckligt liv än att gå och fundera på det och inte vara nöjd i situationen. Många jag känner har stannat kvar i relationer pga att det är smidigt och bekvämt. Det vill inte jag ha. Jag vill ha någon jag verkligen vill leva med. Min sambo är den personen men skulle det ändras skulle vi gå isär.

Antingen börjar du kolla boende nu eller så flyttar du till familj/vänner sålänge. Det är inte sunt att bo ihop med någon man gjort slut med.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 020
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 285
Kropp & Själ Jag har länge velat bo på Gotland och har nu äntligen fått möjlighet när jag blivit antagen till skola. Skolan ligger i Fårösund. Jag...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Santoxen
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar