Brunt kandar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Floresco
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 484
F

Floresco

Vad har ni med snygga bruna kandar för märken? Jag är på jakt efter ett, men har vissa krav ;)

minst 45 mm nosgrimma
tygelhakar
utbytbart pannband
silverspännen (mässing är ingen katastrof bara de inte är runda)
rundsytt eller platt spelar ingen roll
brunt i färgen, gärna åt det mörkare hållet

Mina eftersökningar har hittils resulterat i Döbert, Döbert och Döbert :angel:

Men, plånboken vill annat och ett kandar skulle jag vilja ha nu nu nu! Är Döbert det enda alternativet? Känns som om att jag har sökt igenom hela internet...

Sv: Brunt kandar?

stübben är fint och billigare. dessutom mörkar i färgen än både döbert och OS.
stübben finns med vanlig nosgrimma och superwide som har pullback.
Finns i både plattaremmar och rundsytt.
kanske kan va nått?

ja du måste ha ett döbert om du ska uppfylla allt det där. :p det platta kostar ca 2500 kr inkl tyglar.

det finns få mörkbruna kandar öht, döbert, os och passier är väl dom enda som har breda nosgrimmor och inåtspännen.

Jag va på jakt efter nästan exakt samma sak som du, fast svart. Slutade till slut med att jag fick göra en specialare. Köpte ett hubertus kandar som var rundsytt och precis som jag ville ha förutom att jag inte tyckte om nosgrimman. Hittade en annan lös nosgrimma som inte va rundsydd och bad sadelmakaren att byta nosgrimman till dom rundsydda sidostyckena. Fårstår du? För jag känner att förklaringen inte är den bästa. Det blev iallafall superbra och jag älskar mitt kandar som ingen annan har:love:

Ah :idea:

Stübben hade jag inte ens tänkt på! De ser fina ut :) Men, hur kantig är nosgrimman? På de bilder jag har hittat så är den lite kantig, eller hur ska man förklara det?
Var ligger de i ca pris?

Typiskt :p

Men frågan är ju då om man nu ska lägga ut 2500 på ett kandar om man inte ska ge mer för att få det rundsydda? Min häst har ganska kraftigt huvud, funkar det med rundsytt då tro?

Jo jag hänger med ;)

Men gick inte det på ganska mycket pengar? :o Det låter dyrt ;) Smidigt med svart, men jag råkade ju ut för en brun sadel så lite måste man ju matcha :p Jag har också funderat på att göra nått liknande, men vill inte råka ut för att få fel färg på nosgrimman jämte tränset :crazy:

Kostar nog bara ett par hundralappar att ändra remmen på nosgrimman:). Är oftast inte så dyrt som man tror att få läder fixat hos sadelmakare.

men det funkar ju ändå inte eftersom hubertus är jätterött och inte mörkbrunt....

ts; tycker rundsytt passar alla så länge nosgrimman är bred. det är ändå så mkt remmar på ett kandar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Vogue
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns... 2
Svar
27
· Visningar
5 778
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel