" brunstig " katt, vad göra?

W

wannehavefun

Finns det något som hjälper mot jamande katt som bara vill para sig... Hon låetr dag in och dag ut!!
Tacksam om någon vet något bra tillskott eller något..

Sv: " brunstig " katt, vad göra?

En katt som beter sig sådär mår knappast bra och det enda (hälsosamma) som finns att göra är att kastrera henne. P-piller är väldigt riskfyllt att använda.

Nu ja. Du vet väl om att riskerna ökar massor för livmoderinflammation och juvertumörer när man ger p-piller? Kastrering har inga direkta biverkningar medan p-piller i längden alltför ofta är dödligt.

Inte? Oj. Fast det kanske inte är du som fått p-piller utskrivna? Tyvärr är det så, det är alltför vanligt att katterna får problem upp i åldrarna om dom ätet p-piller under en längre tid. Det finns en tråd här nu om en som måste ta bort sin kisse för att hon fått juvertumörer av p-piller och tyvärr är det inte den enda. Så ska dom gå på p-piller är det nog bäst att bara låta dom göra det ett kort tag, sen kastrera.

Det är våran stallkatt som får p-piller och sedan våran heliga birma men henne ska vi ta ungar på sedan.

Stallkatten skulle jag absolut kastrera, raskatten är ju lite värre om hon ska gå i avel. Men det man kan göra där är att om hon löper ofta ta några täta kullar (Sverak säger 3 kullar på 24 månader som mest utan tillstånd för fler) och sen kastrera.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 780
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka