IorAndSigge

Trådstartare
Hej! Min häst är just nu i hogbrunst perioden. Men jag undrar hur länge det håller på iochmed att hon är riktigt jobbig. Så är det någon som vet ungefär hur länge brunst håller på?

Tack på förhand

Det är olika beroende på sto, vissa brunstar i tre dagar och andra i en vecka.

Brunstcykeln brukar vara 21 dagar, dvs tiden mellan varje brunsts första dag.

Min har redan haft två riktiga brunster.
Senaste slutade i början av Juni.
Hennes högbrunst vara ca 1 vecka
Min enda lösning egentligen är att inte låta henne gå bredvid vissa av stallets valacker.

Min häst började högbrunsta i lördags i samband med hagbyte och nya kompisar och det har suttit i fram tills igår så ca 5 dagar. Vi kallar henne just nu Draken och ni förstår nog varför om ni kollar på denna filmen....hästen i mitten. :angel:
Så höll hon också på dom första dagarna då valacken kom. Nu bara går hon och värkligen försöker göra honom intresserad men han bryr sig inte ett dugg :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 029
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka