Brunst äckel,hur länge?

charmant

Trådstartare
Flyttade min häst till ett litet stall med min kompis två hästar.Ett sto och en valack(min är också valack)Släppte ihop dom utan några problem alls.
men fyyy vad stoet började brunsta mot min(som är helt ointresserad)Hon har nu äcklat sig och pinkat typ överallt i lite över 2veckor.hur länge kan dom hålla på?Hon svassar efter min pålle nästintill hela tiden och håller på.Stackars henne som inte får karl att bli intresserad :angel: Ska på kurs med henne om en vecka och det vore inte så kul om hon är tok brunstig då ju.
tacksam för svar
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Ett av livets som charminnehåll om man har ston;)... Min är inget undantag och så här års kan det gå lite överstyr i takt med solljusets återkomst och extra krut i grässtråna... Det lugnar sig längre fram:p...som regel och som alla regler finns det ju undantag, he he...
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

ha ha, jo vi hade ett sto för länge sedan som började brunsta på våren, men slutade inte innan hösten.:crazy:

hon va en kanon hopphäst hela vintern(tränade 1.50 hoppning).
men när tävlingssäsongen kom, fick vi knappt henne genom starten.
hon va så "upptagen" med sin brunst, det blev ingen tävlingshäst. :angel:
hon blev fölmärr.......(med ridning på vintern, för som sagt- då va hon KANON)
det dröjde innan jag vågade satsa på ett sto igen :D :D :D
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Fast numera finns ju hjälp att få, örtblandningar gör susen på just den typen av häst. Har själv en, blir fullständigt oridbara under brunstsäsong. Den varar från mars-oktober, därefter är hästen otrolig som häst. Men numera käkas här örter för att dämpa brunsten, den förvinner inte vilket den ej heller ska. Men det funkar trots brunst, och märks marginellt att hon brunstar.
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Tåls att tänka på alltså,för det är ju inte så kul när dom går och skvätter överallt i både tid och otid.har inte märkt någon skillnad på henne i ridningan som tur är.
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Boj skrev:
Fast numera finns ju hjälp att få, örtblandningar gör susen på just den typen av häst. Har själv en, blir fullständigt oridbara under brunstsäsong. Den varar från mars-oktober, därefter är hästen otrolig som häst. Men numera käkas här örter för att dämpa brunsten, den förvinner inte vilket den ej heller ska. Men det funkar trots brunst, och märks marginellt att hon brunstar.
Vad för örter ger du? Mitt sto går att rida under den säsongen som tur är men hon är så in i norden tjurig vissa dagar att jag knappt står ut med henne. Tänkte prova lite örter och se vad som händer.
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Just nu använder vi tepremental från Equmin, tidigare Hilton Regulate. Fast den är i ört form, och med tiden blev madame kräsen och ville inte äta sin mat. Temremental är flytande, och verkar smaka gott för läckergommen.

Dessa två är dem som har givit bäst resultat, sen har vi provat annat också men där har inte inte funkat som jag önskat.
 
Sv: Brunst äckel,hur länge?

Boj skrev:
Just nu använder vi tepremental från Equmin, tidigare Hilton Regulate. Fast den är i ört form, och med tiden blev madame kräsen och ville inte äta sin mat. Temremental är flytande, och verkar smaka gott för läckergommen.

Dessa två är dem som har givit bäst resultat, sen har vi provat annat också men där har inte inte funkat som jag önskat.
Tack! Känns som om det kan vara värt att prova och se vad som händer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp