Bruna hårstrån runt ögonen

Hagstadius

Trådstartare
Min hund har nu de två senaste månaderna fått (väldigt få) men typ 10st mellanbruna hårstrån precis runt själva ögat. Hon är annars svart med vitt på bröstet och vitt under tre tassar.
Kan det vara vitaminbrist eller så? Hon är 1½år så det kan inte vara av åldersskäl. Hon äter Ekanuba för German Shepherd och hon är 50% Schäfer.

Sv: Bruna hårstrån runt ögonen

Kan det vara "ögongegg" som har blekt hårstråna? har faktiskt ingen aning...
Ibland ändrar hundarna färg litegran, min hund är mer svart nu än för några månader sedan (hon är brun/svart/vit tigrerad)

Men varför äter hon den maten? Alla foder som påstår att det är för en särskilld ras är bara strunt!
Mår hon bra av maten? fin päls, bra avföring, har energi m.m så finns kanske ingen anledning att byta men jag personligen hade inte gett Ekanuba eftersom det inte är ett särskillt bra foder om man kollar på innehållsförteckningen.

Jag skulle aldrig ge det av etiska skäl heller. Har sett flera filmer på tuben från deras anläggningar utomlands där dom håller hundar för att testa fodret. Smygfilmat såklart...

Det är knappast något konstigt. Min får mera fläckar för varje år som går.

Jag hade heller aldrig gett Eukanuba, fast det hör inte tråden till.

Angående ursprunsfrågan så kan jag tillägga att jag finner det vanligt bland hundar som är svarta i ansiktet att dom ljusnar lite runt ögonen när dom blir "vuxna"/unghundar. Alltså inte åldersgrått utan dom bara ljusnar.

Okej, hon går bra på Ekanuba, av Royal Canin spyr hon (för mycket protein/vitaminer??), av andra billigare foder (torrfoder) blir hon väldigt underviktig, vi har testat färskfoder och det gillade hon inte, hon får inte burkmat.

En hund spyr inte av för mycket proteiner eller vitaminer, och den maten innehåller verkligen inte för mycket proteiner.

Vilka färskfoder har du testat? Det finns ju olika varianter och smaker där precis som hos torrfoder.

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 230
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 290
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund
  • Akvarietråden V