brun vs svart? eller ihop? bild?

H

Havregryn

ska införskaffa mig en ny dressyrsadel.. jag är en brun tjeje rakt igenom :P sista dressyrsadeln var i tobacco.. men tyvärr så lyckats jag alltid fastna vid svarta träns dvs, har 9 st hemma men ingen svart sadel. och matchningsfreek som jag är, använts dom inte tillsammans med nån av de bruna sadlarna då mina är ljusbruna.

mer hur serde ut med en mörkare brun sadel och svart träns? skulle de funka månne? den sadel jag ska köpa finns i både ljusbrun, svart eller mörkbrun..

eller ska jag ändå satsa på en svart sadel? hur hade ni gjort om ni vore i samma läge?

och är då mörkbrunt snyggt på en mörkbruna hästar?

Sv: brun vs svart? eller ihop? bild?

Svart hade jag satsat på! Eftersom att du har så många träns i svart. Du kanske kan köra på brun hopputrustning? Mitt hoppträns + förbygel är bruna, sadeln jag låna är mer brun är svart så det funkar ganska bra :p

Jag skulle köpa en svart sadel om jag var du. Tycker man ska matcha helt och inte blanda, men det är jag det! Hade till in förra häst svart i dressyr (tycker det ska vara svart där av någon anledning) och tabacco i hoppsakerna. Men när jag sålde henne åkte all hopputrustning med och nu till min nya har jag för enkelhetens skull köpt en svart hoppsadel så alla träns kan matcha hela tiden. Så nu ska jag bara ha svart har jag bestämt...men saknar såklart mina älskade ljusbruna grejer! :love:

Jag har svart, av den enkla anledningen att det är lättast att matcha. Sedan har min häst en brun nyans som gör att han inte passar i brunt läder... det mörkare bruna lädret syns knappt på honom (det gillar jag inte) och ljusbrunt är inte snyggt på en dressyrhäst enligt mig.

Du kan väl ha svart dressyrutrustning och brun hopp? Så får du båda ;)

Det är väl klart att du ska ha svart sadel om du nu har 9 st svarta träns! :laugh:

inte så klart, då jag är ju en inbiten brun tjej.. :P fick till och med hem mina nya bruna stövlar.. hmm

:rofl: men alla finns inte i brunt.. haha..

fast gah, kan nån visa bild på en brun sadel och svart träns på en brun häst??

båda hade jag en gång i tiden, fast sålde de sabbt och bytte till brunt..

me tyvärr efterso jag är shopping beroende, så kköper jaga llt jag tycker är snyggt.. och springer jag på svart träns som är snyggt fr de komma med hem.. som idag, mitt 10.e svarta träns är hemma..

VISA BILD på brunt och svart ihop på en brun häst.. snälla..

Kolla på tv när det är vc-hoppning, där är de inte så noga med matchning (och heder åt dem).

VISA BILD på brunt och svart ihop på en brun häst.. snälla..
Om du vill se bilder på omatchade ekipage har du kommit fel. detta är DRESSYR där alla matchar inpå trosorna. Du kan säkert få en drös bilder på HOPPNING av hästar med svarta träns och bruna sadlar.

Eftersom träns ju är så mycket billigare än sadlar och du ju egentligen inte behöver 9 träns, så har du enligt mig bara två alternativ:

1. Köp en svart dressyrsadel att ha till nåt snyggt svart dressyrträns du redan har.

2. Om du ändå ska köpa ett nytt dressyrträns eller du helt enkelt bara vill vara brun med bruna stövlar så köp en brun dressyrsadel.

Blanda inte svart och brunt i dressyr.
Och du, sluta köp svarta träns oavsett vilket alternativ du väljer.

Jag kan visa bilder på både brun sadel/svart träns och tvärt om:angel:
l14.jpg

l121.jpg

Gamla bilder dock:D

ja de syns ju inte värst på lånmgt håll i alla fall..

men nu har jag i alla fall beställt den förbannade sadel i brunt, så får vi se vad jag gör av tränsen... eller om de blir prynader uppe på vinden eller ej..

Jag kan ta tränsen *blink blink* :angel:

Näe vers, men ser fram emot att se din vackre & store prins i nya sadeln sen!:laugh:

KL

Jag har ockås haft, och har, lite matchningsångest, coh funderat över vad för färg att stasta på, blev en brun sadel men tyvärr har jag just nu bara svarta träns...

Men, vad som hjälpte mig var att jag satt och läste "Dressyr med Kyra" (igen) och såg att hon faktiskt i vissa bilder har svart sadel och mörkbrunt träns (på träning) och då tänkte jag att om hon inte ens mathcar helt då kanske jag är lite löjlig som får ångst över det haha!
Såklart hag ska ha brunt träns men nu känns det inte riktigt lika akut, "Kan Kyra, kan jag!"

Men såklart du ska ha BRUNT! ;)

Jag förstår dig precis!! Älskar också brun utrustning, men tyvärr är det ju så mkt lättare att hitta (och matcha) när man kör på svart. Fast jag har sneglat på WC dressyren och de har inte heller alltid matchade färger på sadel träns... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Vänder mig till er för att höra era tankar. Ska försöka dra bakgrunden kort. Köpte min häst, ett halvblodsto, 10 år, i dec-14. Gick då...
Svar
7
· Visningar
2 612
Senast: Zata
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 550
Senast: Liten
·
Utrustning Har en sadel som är lite solblekt/sliten i själva sitsen,finns det chans att få den mörkare om man oljar in den? Är mörkbrun annars,nu...
Svar
1
· Visningar
850
Utrustning Nu har jag gett upp! Köpte en sadel (Anky Salinero) för kanske 1,5 år sedan, dock i rödbrunt eftersom den svarta kostade 3000kr mer och...
2
Svar
21
· Visningar
6 159
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar