Brun utan sol

svea

Trådstartare
Jag ska på en tillställning nästa vecka och skulle tycka att det vore trevligare att se lätt solkysst ut än blekt vinterrödblommig.

Tänkte sola solarium (vilket jag gör MAX fem gånger per säsong, om jag gör det alls, så skippa moralpredikningarna) men mitt vanliga solarium var nedlagt och jag har inte tid att åka till något av de andra.

Funderar alltså på att fuska lite med brun utan sol. Nån som har tips på bra, inte allt för dyra varianter?

Eller tror ni att det blir bättre om jag använder en tonad hudkräm? Förslag på märken?
 
Sv: Brun utan sol

Brukar köra Apotekets, men jag tar hälften av min vanliga fuktkräm och hälften BUS. Ta gärna med en ansikte BUS hem, jag tycker den vanliga brukar ge plitar i ansiktet.
 
Sv: Brun utan sol

Jag ska på en tillställning nästa vecka och skulle tycka att det vore trevligare att se lätt solkysst ut än blekt vinterrödblommig.

Tänkte sola solarium (vilket jag gör MAX fem gånger per säsong, om jag gör det alls, så skippa moralpredikningarna) men mitt vanliga solarium var nedlagt och jag har inte tid att åka till något av de andra.

Funderar alltså på att fuska lite med brun utan sol. Nån som har tips på bra, inte allt för dyra varianter?

Eller tror ni att det blir bättre om jag använder en tonad hudkräm? Förslag på märken?
Det brukar inte bli så bra med krämer. Det ser bra ut i början men efter ett tag så brukar skrynklorna liksom gå igenom krämen och då ser det inte så bra ut. Då ser det ut som färgade revor som sticker upp lite har o var :meh:.
 
Sv: Brun utan sol

Jag ska på en tillställning nästa vecka och skulle tycka att det vore trevligare att se lätt solkysst ut än blekt vinterrödblommig.

Tänkte sola solarium (vilket jag gör MAX fem gånger per säsong, om jag gör det alls, så skippa moralpredikningarna) men mitt vanliga solarium var nedlagt och jag har inte tid att åka till något av de andra.

Funderar alltså på att fuska lite med brun utan sol. Nån som har tips på bra, inte allt för dyra varianter?

Eller tror ni att det blir bättre om jag använder en tonad hudkräm? Förslag på märken?

Om du inte är van vid BOS, eller vet något märke som är bra för din hud, tycker jag du ska satsa på en tonad hudkräm istället. BOS ger ofta ett väldigt flammigt resultat som INTE är smickrande.
 
Sv: Brun utan sol

Nja, om man är noga när man lägger på det är BUS inte så svårt. Särskilt inte om man späder ut den med en vanlig fuktkräm.
 
Sv: Brun utan sol

Nja, om man är noga när man lägger på det är BUS inte så svårt. Särskilt inte om man späder ut den med en vanlig fuktkräm.

Nå, men nu skrev jag "om inte..."

Jag skulle inte göra det för första gången till en tillställning. Man vet inte hur huden reagerar, och det är inte säkert resultatet blir som man tänkt sig.
 
Sv: Brun utan sol

Jag har använt Dove Summer Glow ibland. Den är mer som en lotion med lätt färgande effekt och om du börjar redan nu hinner du bygga upp den ton du vill ha stegvis genom att smörja lite varje dag. Ingen mörkorange chock i sista stund, med andra ord.
 
Sv: Brun utan sol

Jag har använt det förr. Jag vill bara ha tips på vilka märken ni gillar.
Koltrast: låter lovande!
 
Sv: Brun utan sol

Jag brukar använda Apotekets tonande hudkräm, Summer Glow. Upplever att den ger ett jämnare resultat än Dove :) Kostar runt 60 kr för en flaska. :)
 
Sv: Brun utan sol

Den har jag också använt och tyckt var helt ok. Tonen på Doves blir dock mer naturlig på mig, så därför har den blivit något av en favorit.

Svea: Dovekrämen finns i en ljusare och en mörkare variant och såhär på vintern hade jag definitivt satsat på den ljusare.
 
Sv: Brun utan sol

Gaaah, nu blev jag nervös. Köpte Dove på vägen hem, det står fair to medium skin. Är det den ljusare nyansen?
 
Sv: Brun utan sol

Nån som har tips på bra, inte allt för dyra varianter?
Brun utan Tvål är oslagbart!

images-8.jpeg
 
Sv: Brun utan sol

Jag har provat det mesta i Bus-väg. Finns inget som slåt Diors shimmering glow (inte natural som finns på Kicks). Svår att få tag på och dyr. Men räcker ett halvår om man smörjer tre gånger i veckan och ger ett skimrande resultat. Nu är jag fattig och kör med Apotekets, men skillnaden är milsvid...
 
Sv: Brun utan sol

kl

Jag har testat otroligt många BUS, och absolut bäst är St tropez Bronzing mousse. Kom ihåg att köpa aplikations vanten från samma märke, om du inte vill ha bruna händer eftersom det är en mousse.

Alla Bus jag testat har mer eller mindre gett en orange ton, men inte st tropez. Dock är den svindyr, en flaska (stor) med mousse för 700 spänn ungefär.
 
Sv: Brun utan sol

Det går fint att använda vanliga "läkarhandskar", från Apoteket.

I övrigt tycker jag Fake Bake är suverän! Man blir brun och inte ompalompa-orange.
Den luktar inte så illa och finns i olika styrkor.
För mig som är kritvit är den mörkaste, gelen bäst.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp